کد خبر: ۱۳۱۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۹

احمدی‌نژاد: برخی دنبال بهانه‌ می‌گردند زهرشان را بریزند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «برخی ازاین‌که می‌بینند یارانه‌ها عادلانه توزیع می‌شوند ناراحت هستند شب خواب‌شان نمی‌برد»، «برخی دچار اعوجاجاتی هستند و ذهن‌شان با ربا گره خورده است.» دو جمله بالا اظهارات جدید محمود احمدی‌نژاد در مراسم ششمین سالگرد تاسیس صندوق مهر امام رضا(ع) است. اظهاراتی که دو هفته بعد از افتتاح های پیاپی پروژه های عمرانی در نقاط مختلف کشور انجام شد.

احمدی‌نژاد که در این دو هفته، جز در مواردی معدود در سخنرانی‌هایش بر همان دیدگاه‌های همیشگی خود درباره ساختن ایران تاکید کرد این بار در مراسم سالگرد تاسیس صندوق مهر امام رضا(ع) در نهاد ریاست‌جمهوری ضمن دفاع از ایده دولت نهم درباره بنگاه‌های زود‌بازده، با عبارت «همه پسر آقازاده‌ها نیستند» کنایه‌هایی هم به برخی از وام‌گیرندگان سیستم بانکی داشت.

احمدی‌نژاد که می‌گفت «بیشترین حجم مخالفت با یک طرح اقتصادی در مورد بنگاه‌های زود‌بازده انجام شد»، در این مراسم از این طرح دولت این چنین دفاع کرد که «ما هم باید بنگاه‌های بزرگ اقتصادی داشته باشیم و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ انجام دهیم و هم در کنار آن بنگاه‌های کوچک اقتصادی، در واقع برای اینکه در نظام اقتصادی تعادل وجود داشته باشد همانطور که ما به کارخانه بزرگ فولاد احتیاج داریم به یک کارگاه آهنگری نیز نیازمندیم و این یک زنجیره پیوسته است.»

ساختن ایران با دود و فوت

احمدی‌نژاد که در همه سخنانش بر ساخت ایران تاکید دارد در این مراسم این را هم گفت که «یک کشور یک‌شبه ساخته نمی‌شود با دود و فوت نیز ساخته نمی‌شود با کار ساخته می‌شود و این ساختن و کار باید شامل تمام نقاط کشور شود.»

وی با بیان اینکه ملت ایران، ملتی فرهیخته و با اراده است و راهی که در پیش گرفته در راه ساختن ادامه می‌دهد، گفت: البته برخی دچار اعوجاجاتی هستند و ذهن‌شان با ربا گره خورده است و نمی‌تواند فکر کنند که یک دنیای بدون ربا داشته باشیم فکر نمی‌کنند که این رشد بادکنکی و تکثر سلول‌های کشنده است و جنسش زهرآلود است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی از اینکه ببینند خانواده‌ها خوشحال هستند ناراحت می‌شوند، به مخالفت‌ها با بنگاه‌های کوچک زودبازده اشاره کرد و گفت: دیدیم که بیشترین حجم مخالفت با یک طرح اقتصادی با این بنگاه‌ها انجام شد.

توده مردم خوش حساب‌اند

وی ادامه داد: توده‌های مردم که وام‌های کوچک می‌گیرند خوش‌حساب‌ترین مشتری‌های بانکی‌ هستند و از نان‌شان می‌زنند که قسط خود را بدهند و بدحساب‌ترین مشتری‌ها کسانی هستند که ادعا دارند و منت بر سر ملت می‌گذارند در حالی که اگر آن‌ها پولشان را برگردانند کل این صندوق احیا می‌شود. دست این‌ها در دست عد‌ه‌ای است و بعضا قدرت و ثروت با هم گره خورده است و می‌بینید که بعضا چه فشارهایی می‌آورند.

از خوشحالی مردم شب خوابشان نمی‌برد

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر کسی وامی گرفته باید بدهد، گفت: اگر این فردی که وام گرفته دچار مشکلی شده در کارگروهی در دولت بررسی می‌شود و اگر دید این فرد کارش را خوب انجام داده تلاش کرده، ولی مشکلی در راستای بازپرداخت وام‌هایش ایجاد شده به او فرصت می‌دهد.

احمدی‌نژاد بار دیگر با تاکید بر این‌که متاسفانه افرادی هستند که از خوشحالی مردم خوشحال نمی‌شوند، گفت: برخی از این‌که می‌بینند یارانه‌ها عادلانه توزیع می‌شوند ناراحت هستند شب خواب‌شان نمی‌برد و دنبال فرصت و بهانه‌ای می‌گردند تا زهرشان را بریزند و در این ارتباط مشکل ایجاد کنند.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند که همیشه باید قشری محروم و مستضعف در جامعه وجود داشته باشد که آنها نان‌شان را بخورند، در حالی که این تفکر انحرافی است و استضعاف و محرومیت ناشی از مدیریت و سیاست‌های غلط است و این ظلم است. در سطح بین‌الملی نیز اگر برخی از ملت‌ها فقیر هستند علت آن به خاطر چپاول‌ها و غارت‌هایی است که استعمارگران انجام دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
اي ضد فرهنگ! تيترها رو چرا دوپهلو زدي؟ مثلا تيتر از خوشحالي مردم شب خوابشان نمي‌برد. با يک كاما از اين رو به آن رو مي‌شود، زرنگ!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
واقعا" حرفهای زیبا ودلفریبیست!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین