کد خبر: ۱۳۱۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸

مردم به شدت تحت فشار کم‌فروشی و گرانی‌ها هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه گفت: این ناهنجاری‌ها متاثر از بیکاری جوانان است. 

حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن حمایت از برخورد قاطع سپاه پاسداران با اشرار و گروهک تروریستی پژاک، خواهان استرداد رهبر گروهک تروریستی پژاک از آلمان شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: مسأله عفاف و حجاب، امروز مورد اعتراض مومنین قرار دارد که با وجود پیگیری‌های مکرر مجلس، اقدام شایسته در این رابطه صورت نگرفته است.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود در آستانه ماه مبارک رمضان مسئولان فرهنگی و امنیت اجتماعی به طور جدی مراقبت کنند چراکه کار به جایی رسیده که آمران به معروف و نهی کنندگان از منکر مورد حمله اراذل و اوباش قرار می‌گیرند.

وی افزود: نیروی انتظامی و قوه قضائیه موظف به برخورد قاطع حقوقی با اراذل و اوباش هستند تا ریشه ناامنی از کشور برچیده شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: متاسفانه این روز‌ها مردم به شدت تحت فشار کم فروشی و گرانی‌ها هستند، طرح‌های نظارتی وزارت بازرگانی نیز موفق نبودند، چون اقدامات صورت گرفته تاثیر چندانی بر کنترل قمیت‌ها نداشت.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش از سوی مسئولان، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این مقطع حساس به مسأله یاد شده تذکر دادند؛ زیرا قدرت‌های جهانی و ایادی آنها در منطقه جو افکار عمومی را علیه نظام جمهوری اسلامی متشنج می‌کنند.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس یکی از دلایل بروز ناهنجاری در جامعه را بیکاری جوانان خواند و یادآور شد: بسیاری از جوانان بویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه از مسأله بیکاری رنج می‌برند و نمی‌توانند خانواده‌ای تشکیل دهند.

وی افزود: امتحانات آموزش و پرورش موجب اعتراضات بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها مخصوصا در مناطق محروم شد از وزیر مربوطه انتظار می‌رود در این مورد تجدید‌نظر کنند تا کمکی به نیروهای استان‌های محروم شود.

شهریاری تاکید کرد: حقوق و مزایای کارمندان بازنشسته گذشته با بازنشستگان سال‌های اخیر تفاوت فاحش دارد که باید صندوق حمایت از بازنشستگان هرچه سریع‌تر این تبعیضات را برطرف کند.

وی ادامه داد: از جناب دکتر عزیزی، معاونت راهبردی و نظارت ریاست‌جمهوری انتظار است بودجه مازاد درآمد حاصل از فروش نفت در حوزه سلامت را هرچه زود‌تر اختصاص دهند تا وعده‌های رئیس‌جمهور هنگام تحویل لایحه بودجه ۹۰ به مجلس محقق شوند.

نماینده زاهدان تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت اهتمام لازم را در اجرای برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه ۹۰ در حوزه سلامت ندارد که این ظلم بزرگی به مردم مناطق محروم و قشرهای آسیب‌پذیر است و یقیناً نارضایتی‌ها را افزایش خواهد داد.

وی افزود: حقوق کارمندان وزارت علوم بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان افزایش داشته، اما حقوق کارکنان وزارت بهداشت با سیصد و پنجاه هزار خانوار افزایش نیافته که این با مشی عدالت محوری رئیس جمهور همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره مسائل حوزه انتخابیه خود نیز، گفت: نرخ بیکاری در محروم‌ترین استان کشور (سیستان و بلوچستان) بالا است و هنوز اقدام جدی برای حل این معضل انجام نشده است.

وی ادامه داد: طبق آمار رسمی کشور نرخ تورم در استان سیستان و بلوچستان ۲۱. ۱ است که این امر به فقر دامن می‌زند.

شهریاری اظهار کرد: بستن مرز‌ها معیشت مردم مرزنشین را با چالش مواجه کرده و در این رابطه تدبیر لازم اندیشیده نشده است.

وی افزود: با وجود مصوبات سفرهای استانی دولت که قرار بود سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های تامین کننده گوشت کشور شود به دلیل عدم مدیریت درست نه تنها دولت در این مسئله توفیقی نداشته، بلکه سرمایه گذاران نیز به دلیل تعطیلی کشتارگاه‌ها قادر به بازپرداخت اقساط وام‌های خود نیستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: رانت خواران و فرصت طلبان مصوبات استانی دولت را دور می‌زنند و همین مسئله مانع از تاسیس کارخانه فولاد با ظرفیت تولید یک میلیون و دویست هزارتن در سال شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور سال گذشته کلنگ راه آهن چابهار را زدند که متاسفانه بعد از آن مراسم کار عملی در این رابطه انجام نشد.

شهریاری تصریح کرد: متاسفانه برخی وزرا توانایی لازم در پیگیری امور محوله را ندارد و همین مسأله باعث افزایش نارضایتی مردم می‌شود.

وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها موجب تعطیلی صنایع کوچک و بیکاری خیلی از کارگران شد که حداقل دولت باید به سازمان‌ها و کارخانجات دولتی دستور دهد تا کارگران خود را اخراج نکنند.

نماینده زاهدان اظهار کرد: ‌دولت وعده تاسیس ۴۰ کارخانه را تا آخر سال در استان سیستان وبلوچستان داد، اما کاری انجام نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین