کد خبر: ۱۳۱۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴

تهمینه میلانی: فیلم‌ها با موضوع مشکلات شهری همواره درمعرض توقیف هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تهمینه میلانی معتقداست؛ زمانی یک شهر رشد می‌کند که بیشتر از بنا، به شهروندان و افراد آن شهر دقت و توجه ‌شود. 

تهمینه میلانی در همایش سیمای شهری در منظر سینما، با اشاره به اهمیت انسان‌ها در شهر گفت: شهر فقط بنا و درخت نیست و انسان است که در شهر مهم است. 

وی ادامه داد: وقتی که یک جامعه‌ مشکل دارد و مشکلات آن مطرح نمی‌شود، این مشکل عمیق‌تر شده و کل شهر را درگیر می‌کند. از این‌رو آنچه که شهر را می‌سازد؛ فقط ساختمان و میدان‌ها نیست. هرچند وجود ساختمان و فضای سبز و تمیز مهم است و حتی بر رفتار شهروندان تاثیر می‌گذارد اما افراد شهر مهمتر از ساختمان‌ها هستند. 

میلانی ادامه داد: واقعیت امروز این است که شهر ما امروز یک شهر مادر و مهربان است. مدیرانی نیز که در شهر زندگی می‌کنند؛ بیشتر به دنبال آن هستند که ظاهر این شهر را حفظ کنند تا در دیدگاه خارجی‌ها خوب جلوه داده شود. 

کارگردان فیلم یکی از ما دو نفر با اشاره به خشونت موجود در شهر تهران گفت: یک سینماگر زمانی می‌تواند به زیبایی شهر کمک کند که در فیلم‌های خود؛ مسایل و مشکلات شهری را بیان کند. او مشکلات شهری یعنی مشکلاتی که انسان‌ها با آن درگیر هستند را به تصویر می‌کشد لذا باید مدیران شهری از ساخت فیلم‌هایی درباره انسان شهری حمایت کند. 

وی ادامه داد: تا زمانی که در شهر مشکلاتی همچون بچه‌های خیابانی، کارتن‌خواب‌ها و سایر مشکلات دیگر مطرح است؛ این شهر انسانی نیست و ما امروز باید به‌جای انگ زدن به یکدیگر و فرهنگ‌های مختلف یا زیرسوال بردن فرهنگ‌های مختلف، فرهنگ شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی و حفظ حقوق همدیگر را ترویج کنیم. 

کارگردان فیلم سوپراستار تاکید کرد: ساخت فیلم درباره مسایل شهری بسیار گران تمام می‌شود و ریسک بالایی دارد. از طرفی هر فیلمی‌ که با موضوع مشکلات شهری ساخته می‌شود درمعرض توقیف قرار می‌گیرد،این امر باید اصلاح شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین