کد خبر: ۱۳۱۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷

هاشمی‌: مشهد ظرفیت تبدیل به نماد تمدن اسلامی را دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد‌: مشهد مقدس به واسطه بارگاه منور رضوی از این ظرفیت برخوردار است که به نمادی از تمدن و معماری اسلامی و ایرانی تبدیل شود.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی‌؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین روز سفر خود به مشهد مقدس با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم و جمعی از هنرمندان و استادکاران آستان قدس رضوی به گفت‌و‌گو پرداخت. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار گفت‌: از ابتدای ساخت رواق امام(ره) تا کنون معمولا همه‌ساله از مراحل پیشرفت کار بازدید کرده‌ام و این بار نیز آمده‌ام تا ذوق و هنر استادکاران و هنرمندان آینه‌کار را ببینم و با شیوه کار آنها آشنا شوم که شدم. 

ایشان همچنین تاکید کرد: ظرافتی که امروز در هنر معماری حرم مطهر دیدم، جلوه‌هایی بدیع و قابل توجه بود. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مشهد مقدس به واسطه بارگاه منور رضوی از این ظرفیت برخوردار است که به نمادی از تمدن و معماری اسلامی و ایرانی تبدیل شود، خاطر نشان کرد: نیروهایی که اینجا حضور دارند و آثاری که از سال‌ها قبل و به‌تدریج خلق شده است، اگر درست و در قالب‌های مختلف معرفی شود، قطعا بسیاری از اماکن خواستار می‌شوند که نمونه‌های از آنچه اینجا وجود دارد را داشته باشند. 

آیت‌الله هاشمی در خاتمه گفت‌: امور هنری و آینه‌کاری رواق امام(ره) به لحاظ کیفی در شرایط مطلوبی قرار دارد و طبق انتظار پیش می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین