کد خبر: ۱۳۱۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۰۴

قتل فجیع پیرزن و نوه 9 ساله‌اش در ورامین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرونده محکومی که در جنایتی بی‌رحمانه در ورامین زن سالخورده و نوه 9 ساله‌اش را به قتل رسانده بود، پس از تایید در دیوان عالی کشور برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

شامگاه 12 مرداد سال گذشته با فریادهای زن میانسالی که پس از بازگشت به خانه‌اش با جسد مادر و دختر 9 ساله‌اش رو‌به‌رو شده بود، همسایه‌ها با حضور در یکی از محله‌های ورامین و مشاهده صحنه این 2 جنایت دلخراش، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبر دادند.

با حضور ماموران و بازپرس ویژه قتل دادسرای ورامین در محل مشخص شد عامل یا عاملان جنایت پس از ورود به خانه، زن سالخورده را سر بریده و در اقدامی تبهکارانه نوه 9 ساله او را نیز پس از تجاوز، به قتل رسانده اند و سپس با سرقت طلاهای مادربزرگ و مقادیری پول از محل متواری شده‌اند.

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و با شناسایی تعدادی از افراد مظنون، سرانجام ماموران متوجه شدند فردی در یک مرکز فروش تلفن همراه قصد فروش تلفن همراه مقتول را دارد.

با عزیمت ماموران به محل، این فرد که یکی از همسایه‌های مقتولان بود، دستگیر و در میان ناباوری بستگان دختر 9 ساله و مادربزرگ، مشخص شد این جوان شاهین نام دارد که به دلیل اعتماد به وی حتی نامش در میان افراد مظنون نیست.

با تحقیق از متهم، وی اعتراف کرد به دلیل اعتیاد به شیشه و کراک از چندی پیش منتظر فرصتی برای سرقت از خانه همسایه بوده است و روز حادثه به بهانه این‌که کلید را در خانه‌اش جا گذاشته، از زن سالخورده اجازه می‌گیرد تا وارد خانه شود و در اولین گام با قتل پیرزن و سرقت طلایش، متوجه می‌شود نوه 9 ساله خانواده از خواب بیدار شده و متهم را دیده است به همین دلیل و برای سرپوش گذاشتن بر جنایت پس از بستن دست و پای دختر 9 ساله و آزار و اذیت، وی را نیز به قتل رسانده و متواری می‌شود.

8 بار اعتراف و یک بار انکار

در پی این اعترافات، دستور بازسازی صحنه جنایت صادر و متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.در ادامه این تحقیقات، متهم 8 بار جزئیات قتل مادربزرگ و نوه‌اش را تشریح کرد و سرانجام با ارسال پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران، وی با انکار جنایت‌ها عنوان کرد، در این جنایت همدست داشته است.

در پی این اظهارات، موضوع بررسی و مشخص شد وی تحت تاثیر القائات دیگر زندانیان، سعی در فرافکنی و فرار از مجازات دارد.

پس از برگزاری چند جلسه از محاکمه متهم به‌صورت علنی و غیرعلنی و درخواست قصاص از سوی بستگان 2 مقتول حادثه، سرانجام قضات دادگاه کیفری، متهم را به اتهام 2 فقره جنایت به 2 بار قصاص و به اتهام آزار و اذیت دختر 9 ساله به اعدام محکوم کردند.با ارسال پرونده به دیوان‌عالی کشور، آخرین خبر حاکی است حکم صادره از سوی قضات شعبه 77 دادگاه کیفری به تایید دیوان‌عالی کشور رسیده و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شده است.

با قطعی شدن حکم، این متهم در چند روز آینده و در زندان پای چوبه دار قرار خواهد گرفت تا مجازات او درس عبرتی برای سایر مجرمان و تبهکاران باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین