کد خبر: ۱۳۱۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷

رضازاده: از حضور بانوان در وزنه‌برداری استقبال می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین رضازاده با بیان اینکه فدراسیون وزنه‌برداری از حضور بانوان در این رشته ورزشی استقبال می‌کند، از تلاش‌های صورت گرفته جهت صدور مجوز حضور بانوان محجبه در میادین بین‌المللی صحبت کرد. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌‌برداری، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان با اشاره به حضور یک زن مسلمان در مسابقات داخلی آمریکا و بازتاب گسترده آن خاطرنشان کرد: «من به عنوان نماینده ایران و چندین کشور مسلمان با یکدیگر طرح‌هایی را برای چگونگی حضور دختران و زنان محجبه در رشته وزنه‌برداری ارایه دادیم و این طرح مورد بررسی هیأت رییسه قرار گرفت و نهایتاً با حمایت و پیگیری‌های مکرر این طرح تایید شد. جای امید است که این رشته وزنه‌برداری در کشور اسلامی ایران هم مورد توجه بانوان قرار بگیرد، البته این بستگی به شرایط و قوانین کشور ما هم دارد، چراکه هر کشوری شرایط خاص خود را دارد.» 

رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان در ادامه با بیان اینکه پوشش اسلامی بانوان در رشته وزنه‌برداری باید مورد تایید داخلی قرار بگیرد و سپس نظر فدراسیون جهانی را جلب کرد، گفت: «این کار نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت و زمان دارد و به‌طور حتم در یک زمان کوتاه نمی‌توان این پروژه را به پایان رساند. البته تاکنون هیچ درخواستی از سوی دختران ورزشکار ایران برای تشکیل رشته ورزشی وزنه‌برداری در بخش بانوان صورت نگرفته است و ما نمی‌دانیم آیا این رشته مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد یا خیر.» 

رضازاده در پایان خاطرنشان کرد: «من تمام تلاش خود را برای تشکیل این رشته ورزشی در بخش بانوان انجام خواهم داد و امیدوارم که این رشته از سوی ورزشکاران و مسوولان مورد حمایت قرار بگیرد. فدراسیون وزنه‌برداری از حضور بانوان در این رشته استقبال می‌کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین