کد خبر: ۱۳۱۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷

دفاع کوتاه احمدی‏نژاد از 4 وزیر پیشنهادی‏اش

4 وزير پيشنهادی از افراد خدوم هستند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در صحن علنی مجلس در سخنانی که پیش از بررسی صلاحیت چهار وزیر جدید ایراد کرد، گفت: تجربه نشان داده اصلاح ساختار اداری و کوچک کردن دولت باید هرزچه سریع‌تر اتفاق بیافتد تا خللی در اداره کشور ایجاد نشود. 

وی در سخنانش تصریح کرد: تجربه نشان داده که می‌شود کارهایی بزرگی را انجام و دولت کوچک اما کارآمد داشت. 

احمدی‌نژاد با تشکر از نمایندگان مجلس که در ادغام چهار وزارتخانه مورد نظر همراهی داشتند، اظهار کرد: چهار وزیری که امروز صلاحیت آنها در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرند همه افراد شناخته شده و خدوم هستند. 

وی معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای شیخ الاسلامی‌از مدیران دلسوز و پرتوان در تمام سطوح مدیریتی بودند که موفق هم عمل کردند، ایشان فردی فکور و دلسوز هستند که قطعا می‌توانند مفید واقع شوند. 

احمدی‌نژاد در معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: دکتر غضنفری نیز فردی دلسوز در تمام مدیریتشان بودند و در دوران کوتاه اقدام نیز خدمات ارزنده‌ای را برای جامعه داشتند. 

وی در مورد وزیر پیشنهادی نفت نیز ابراز داشت: مهندس قاسمی‌از فرزندان انقلاب و دفاع مقدس است که خدمات ارزنده‌ای در جنگ و دوران سازندگی کرده است. 

احمدی‌نژاد افزود: مهندس قاسمی ‌امروز نیز با آشنایی که در حوزه نفت دارد آمده تا مجموعه نفت را در خدمت کشور متحول کند. 

وی درمعرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز اظهار کرد: دکتر عباسی برای تمام مجلسیان فردی آشناست و اکنون نیز آمده تا دو حوزه بسیار مهم و تاثیر گذار ورزش و جوانان را با مدیریت خوب خود هدایت کند. 

احمدی‌نژاد در پایان از مسئولین قبلی وزارتخانه‌های مورد نظر تشکر و قدردانی کرد. 

احمدی‌نژاد پس از دفاع کوتاه و مختصر( 10 دقیقه) مجلس را ترک کرد. 

همچنین درحالی که طبق ماده 190 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رییس‌جمهوری برای دفاع از هر وزیر پیشنهادی می‌تواند یک ساعت سخنرانی کند، اما احمدی‌نژاد در دفاعیات خود از چهار وزیرش با تاکید بر اینکه شما وزرا را می‌شناسید و نیازی به معرفی ندارد به کلیات بسنده و اظهارات خود را در 10 دقیقه خلاصه نمود و پس از اظهارات خود جلسه علنی مجلس را ترک کرد. 

نمایندگان موافق و مخالف

"محمدحسین فرهنگی" عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعلام کرد: براساس قرعه کشی صورت گرفته برای گزینه پیشنهادی "کار، ‌تعاون وتامین اجتماعی"،‌ "موید حسینی صدر" نماینده خوی و "داریوش قنبری" نماینده ایلام به عنوان مخالف و "رضا رحمانی" نماینده تبریز و "محسنی بندپی" نماینده نوشهر و چالوس به عنوان موافق وزارت "عبدالرضا شیخ الاسلام" سخن خواهند گفت.

همچنین "محمد دهقانی" نماینده چناران و طرقبه و "مصطفی کواکبیان" به عنوان مخالف و "علی بروغنی" به عنوان موافق وزارت "مهدی غضنفری" برای وزارت "صنعت، ‌معدن و تجارت" و "حسن کامران" نماینده اصفهان و "حشمت الله فلاحت پیشه" نماینده اسلام آباد غرب به عنوان مخالف و "موید حسینی صدر" نماینده خوی و "اسدالله عباسی" به عنوان موافق وزارت "محمد عباسی" برای وزارت وزرش و امور جوانان،‌"علی مطهری" نماینده تهران و "علی اکبر اولیاء" نماینده یزد به عنوان مخالف و "حشمت‌الله فلاحت پیشه" نماینده اسلام آباد غرب و "سیدحسین نقوی حسینی" نماینده ورامین به عنوان موافق وزارت "رستم قاسمی" برای وزارت نفت سخن می‌گویند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین