کد خبر: ۱۳۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵

صالحی: هشت روز دیگر به مسکو می‌روم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه اعلام کرد: تا هشت روز آینده به مسکو پایتخت روسیه سفر خواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر،علی اکبر صالحی درحاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط ناگوار کنونی سومالی گفت: هم اکنون چندین میلیون نفر در این کشور در وضع بسیار سختی بسر می‌برند.

صالحی گفت: دولت نیز رسیدگی به مشکلات مردم سومالی را در دستور کار خود قرار داده است و از رسانه ملی و ملت بزرگوار ایران می‌خواهیم با تاسی از مقام معظم رهبری در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی توجه ویژه داشته باشند چرا که تخمین زده‌اند برای رهایی مردم سومالی از وضع خطرناک حدود دو میلیارد دلار کمک نیاز است.

وی همچنین درباره سفیر جدید انگلیس در ایران افزود: این مسأله‌ای طبیعی است چراکه روابط سیاسی ما با انگلیس همچنان برقرار است.

وزیرامورخارجه گفت: ظاهراً قرار است انگلیس سفیری برای ایران معرفی کند.

صالحی در پاسخ به سوالی دیگر زمان سفرش به مسکو را تا هشت روز آینده اعلام کرد.

وی درباره زمان راه اندازی نیروگاه بوشهر نیز گفت: همه چیز به خوبی پیش می‌رود و یک بار بخار به داخل تزریق شد تا توربین را در دورهای بالا آزمایش کنند که این عمل مجدداً انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه رئیس سازمان انرژی اتمی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد، گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد اتصال این نیروگاه به شبکه سراسری خواهیم بود.

وی افزود: البته آقای عباسی درنظر دارد در آینده‌ای نزدیک جشن اولیه‌ای به این منظور برگزار کند که پس از اینکه اطمینان کافی از راه‌اندازی نیروگاه حاصل شد جشن بزرگتری برگزار خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین