کد خبر: ۱۳۲۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۷

قیمت‌های جدید آپارتمان‌های نقلی در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قیمت فروش اغلب واحدهای مسکونی نوساز متراژ کوچک در جنوب تهران در سال گذشته کمتر از یک میلیون تومان از سوی فروشنده‌ها پیشنهاد می‌شد، اما شواهد طی چند ماه گذشته در بازار معاملات واحدهای نقلی بیانگر ‌این مسأله است که از ابتدای سال تا به امروز قیمت هر متر مربع از واحدهای متراژ کوچک، حتی در جنوب تهران هم کمتر از یک میلیون تومان اعلام نمی‌شود.

چشم و همچشمی، تعیین نرخ‌های سلیقه‌ای، قیمت‌گذاری بر اساس میزان قواره و غیره، بهانه‌هایی است که فروشنده‌ها‌این روزها برای بالا بردن نرخ فروش واحدشان اظهار می‌کنند.

تعیین قیمت فروش بر اساس قواره

یکی از بنگاه‌داران فعال در خیابان کمیل در رابطه با نحوه قیمت‌گذاری واحدهای متراژ کوچک گفت: اکثر مالکان ‌این دسته از واحدها بر اساس هر متر مربع، واحدهای خود را ارزش‌گذاری نمی‌کنند. 

وی معتقد است که فروشنده‌ها بر اساس میزان قواره، قیمت فروش را محاسبه می‌کنند که البته عمر بنا و امکانات در‌این موضوع دخیل هستند.

سلیمی ‌در ادامه درباره وضعیت فعلی نرخ‌های پیشنهادی واحدهای متراژ کوچک افزود: قیمت خرید و فروش واحدهای مسکونی نسبت به سال قبل نزدیک به 15 درصد رشد داشته است و معمولا واحدهای نقلی دستخوش بیشترین تغییرات قیمت واقع می‌شوند.

ارزش متری واحدهای نقلی ارزان‌تراز واحدهای بزرگ

علاوه بر این در خیابان رودکی یکی از فعالان بازار مسکن در این باره اظهار کرد: در حال حاضر مدت زمانی است که در بازار مسکن، واحدی که قیمت هر متر آن کمتر از یک میلیون تومان باشد عرضه نشده است و ‌این موضوع به افزایش قیمت مسکن در زمان کنونی در مقایسه با سال قبل مربوط می‌شود.

شرفی در ادامه خاطر نشان کرد: قیمت هر متر مربع از واحدهای نقلی در گذشته حدود 100 هزار تومان بالاتر از قیمت هر متر مربع واحدهای متراژ بزرگ اعلام می‌شد اما مدتی است که تفاضل قیمت هر متر واحدهای متراژ کوچک با واحد متراژ بزرگ به کمتر از 50 هزار تومان رسیده است.

تعیین قیمت فروش با توجه به نرخ واحدهای نوساز

«وقتی قیمت پیشنهادی هر متر از واحدهای نوساز یک میلیون و 600 هزار تومان اعلام می‌شود فروشنده‌ای که مالک یک واحد 12 ساله است، قیمت هر متر مربع واحد خود را یک میلیون و 200 هزار تومان پیشنهاد می‌کند.» اظهارات فوق مربوط به مشاور املاکی در خیابان قصرالدشت است.

وی درباره‌این مسأله گفت: زمانی که قیمت واحدهای نوساز با رشد مواجه شود مالکانی که صاحب واحدهای چند سال ساخت هستند هم تصمیم می‌گیرند که قیمت‌های پیشنهادی فروش را تغییر دهند.

مجیدی اذعان کرد: رفتار فروشنده‌ها در بازار مسکن نشان دهنده ‌این موضوع است که قیمت هر متر مربع واحد نوساز با چند سال ساخت نزدیک به 500 هزار تومان متفاوت است و با‌ این وضعیت دیگر نمی‌توان انتظار داشت که قیمت واحدهای نقلی کمتر از یک میلیون تومان محاسبه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین