کد خبر: ۱۳۲۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹

کشته شدن 3 مسلمان در خشونت‌های نژادی انگلیس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 3 مسلمان حین دفاع از مردمی که بعد از عبادت ماه رمصان در حال ترک مسجدی در بیرمنگام بودند، توسط ارازل و اوباش کشته شدند. 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: حادثه ساعت 1 بامداد جلوی مسجدی در بیرمنگام - دومین شهر بزرگ انگلیس - رخ داد که اراذل و اوباش در خیابان‌ها جولان می‌دادند و مسلمانان در حال دفاع از مسجد و محله و مردمی بودند که در حال بازگشت به خانه خود بودند.

پلیس اعلام کرده مردی را به اتهام زیر گرفتن و کشتن 3 نفر در این رابطه بازداشت کرده است. به گفته پلیس جمعیت جلوی مسجد حدود 80 نفر بود که هنگام وقوع حادثه 2 نفر در دم کشته شده و نفر سوم در بیمارستان جان سپرد. کبیر خان یکی از شاهدان گفت هر 3 قربانی مردانی بودند که نمی‌خواستند شورشیان و اوباش به مردم جلوی مسجد حمله کنند که ناگهان اتومبیلی از راه دور به سمت آنها رفته و هر سه نفر را که کنار خیابان بودند را زیر گرفت.

محمد شکیل دیگر شاهد ماجرا می گویند این 3 نفر به جای پلیس در حال دفاع بودند که این حادثه رخ داد. بیش از 200 نفر جلوی بیمارستان محلی جمع شدند تا اعتراض خود را نسبت به این حادثه اعلام کنند. گفته می‌شود در محلی که مسجد وجود دارد، تعدادی فروشگاه برای مسلمانان است که مردم خود سعی کرده بودند تا علیه شورشیان از اموال خود مراقبت کنند.

قاتل که در بازداشت پلیس است 32 ساله بوده و قربانیان نیز 20 و 30 و 31 ساله هستند. در چهارمین شب خشونت‌های نژادی لندن آرام بوده اما بیرمنگام و منچستر شاهد درگیری‌های آشوب‌طلبان با پلیس بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین