کد خبر: ۱۳۲۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲

دایی: اگر صدا و سیما جرات دارد كله‌گنده‌‌های سیاسی را مسخره كند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سرمربی راه آهن در كنفرانس مطبوعاتی‌اش انتقادات زیادی از مسئولان صداوسیما كرد. 

علی دایی كنفرانس مطبوعاتی اش را با بغض آغاز كرد. بغضی كه ناشی از خبر مرگ بابکك معصومی كاپیتان سابق تیم ملی فوتسال بود. علی دایی ضمن تسلیت به مناسبت این درگذشت وقتی به نام بابک معصومی رسید چند ثانیه‌ای سكوت كرد و با بغضی كه مشخص بود گلویش را فشار می‌دهد گفت: «اولا باید به نوبه خودم به خانواده بابک تسلیت بگویم. متاسفم كه او حالا در بین ما نیست. بابک در دو سال اخیر خیلی اذیت شد. او با تیم ملی قهرمان آسیا شده بود و افتخارات زیادی كسب كرده بود. من نمی‌دانم باید چه چیز دیگری بگویم فقط باید برای خانواده‌‌اش آرزوی صبر كنم.»

سرمربی راه آهن این را گفت و به بازی تیمش مقابل صبا اشاره كرد. او می‌گوید: «صبا امسال تیم جوان و خوبی جمع كرده است، تراكتور‌سازی را در زمین خودش شكست داده و با سپاهان مساوی كرده است. این تیم خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد، مربی جوان و خوبی هم به خدمت گرفته است. تیم خوبی تشكیل داده و ما فردا شب كار سختی داریم. مثل تمام بازی‌های در موقعی باید با صبا بازی كنیم كه تقریبا مثل دو سه هفته گذشته تحت فشار بودیم و تحت فشار تمرین كردیم. اگر از نظر بدنی كم نیاوریم شرایط بازی به نفع ما خواهد شد. مهم‌تر از همه چیز كسب 3 امتیاز است و ما می خواهیم در این دیدار خانگی پیروز شویم.» 

روز گذشته علی كریمی گفته بود كه شخصیت دایی به گونه‌ای نیست كه به طرفداران پرسپولیس خط بدهد كه علیه كادر فنی تیم شعار بدهند و ظاهراً تشویق دایی در بازی امشب ممنوع شده است. دایی در این مورد می‌گوید: «من بارها در مصاحبه‌هایم گفته‌ام كه نمی‌خواهم به‌خاطر پرسپولیس و شرایط این تیم مرا تشویق كنند. اینكه تشویقم ممنوع شده است یا نه نمی‌‌دانم شاید خودشان این منع را ایجاد كرده‌اند و به صلاح پرسپولیس است و همه ما صلاح پرسپولیس را می‌خواهیم، اما من در مصاحبه‌های قبلی‌ام گفته‌ام كه من نه مسئولیتی دارم و نه در این مملكت كاره‌ای هستم كه بن‌هایی در اختیار داشته‌ باشم و علاقمند هم نیستم كه دنبال این مسائل بروم.

اگر نیم‌نگاهی به نیمكت پرسپولیس داشتم اكنون سرمربیگری تیم راه‌آهن را قبول نمی‌كردم. همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت كرده‌ام و گفته‌ام كه نمی‌خواهم به هیچ عنوان تشویق من مظهر اعتراض مردم به كارهای آقایان باشد. دوست دارم پرسپولیس آرامش داشته باشد و به عنوان یک پرسپولیسی برایش همیشه آرزوی موفقیت می‌كنم و دوست دارم این تیم نتیجه بگیرد. آنهایی اهل خط دادند هستند كه لیدر داشته باشند و لیدر‌ها را اطراف‌شان جمع كنند و برای آنها جلسه بگذارند و آنها را به مسافرت بفرستند. پشت سرشان لیدرها جمع می‌شوند اما شما هم یک بار هم نمی‌توانید ببینید من با كسی جایی رفته باشم و لیدری دنبال من باشد. خودم همیشه گفته‌ام كه به این كار‌ها اعتقادی ندارم، آن بالایی باید به آدم كمك كند. مردم اعتراض‌شان را با آقایان با آوردن اسم من انجام می‌دهند و تشویق من ربطی به خیلی از مسائل ندارد. مردم خودشان شعور و فهم دارند و آگاه هستند و در این چند ماه خیلی از مسائل را متوجه شدم. به نظرم اصلا و ابدا نباید به خاطر صلاح پرسپولیس تشویق شوم.»

سرمربی راه‌آهن در پاسخ به سؤال خبرنگاری كه از او پرسید هنرپیشه‌ای كه قبلا در جشن استقلال ادای شما را درآورده بود، این بار این اتفاق در تلویزیون اقدام به این كار كرده است گفت: «نظر خاصی ندارم، فقط می‌توانم ابراز تاسف كنم. متاسفم برای سازمانی كه چنین كار‌هایی را انجام می‌دهد. آن شخص كه كاره‌ای نیست، سازمان صدا و سیما مسئول است. طنز با مسخره‌گی فرق دارد؛ من از شما یک سؤال دارم آیا صدا و سیما می‌تواند برای بزرگان سیاسی مملكت چنین برنامه‌ای درست كند. متاسفانه وقتی ما ورزشی‌ها حرمت خودمان را نگاه نمی‌داریم، آقایان سوء‌استفاده می‌‌كنند. باز هم می‌پرسم آیا صدا و سیما می‌تواند برای مسئولان بلند‌پایه‌ سیاسی چنین برنامه‌ای درست كند یا نه. متاسفانه خیلی چیزها را به مسخره گرفته‌ایم و خیلی حرمت‌ها شكسته می‌شود خیلی از مسائل رعایت نمی‌شود و مردم از مسائل آگاه هستند. سازمان صدا و سیما در جام جهانی چقدر كارشناس آورد تا مرا خراب كند، اما خراب كردن آدم‌ها دست خدا است و با چنین كارهایی آدم خراب نمی‌شود. برای صدا و سیما متاسفم كه به دنبال اسم خود واژه اسلامی دارد. اگر واژه‌ اسلامی نبود من هیچ صحبتی نمی‌كردم، اما چون خود را منتسب به اسلام كردیم من حرف می‌‌زنم. آیا واقعا چنین كارهایی باعث خوشحالی مردم می‌شود؟ اگر این‌گونه است من راضی‌ام، اما طنز با مسخره‌گی فرق دارد. اگر صدا و سیما همراه با واژه جمهوری اسلامی نبود حرفی نمی‌زدم اما برای ما كه واژه مسلمان داریم و به اسلامی بودن‌مان افتخار می‌كنیم‌، این كارها زشت است. كجای اسلام گفته كسی را تمسخر كنید؟ متاسفانه آقایان خیلی راحت‌ نشسته‌اند و چنین كارهایی انجام می‌دهند، اما اگر جرات و قدرت دارند برای كله‌گنده‌‌های سیاسی چنین كارهایی را انجام دهند. آیا می‌توانند چنین كاریی كنند؟»

دایی در پاسخ به سؤال خبرنگاری كه پرسید؛ حرف زدن شما مادرزایی چنین بوده است و نباید این طرز صحبت كردن را به سخره گرفت، عنوان كرد: «این مسائل را خدا به آدم داده با خدا نمی‌توان جنگید. من این‌گونه متولد شدم همانگونه كه خیلی از نعمت‌ها را به من داده است كه به شمای نوعی نداده است. از سازمانی كه اسم اسلام را یدک می‌كشد چنین مسائلی بعید و دور از ذهن است.» 

او در پاسخ به اظهارات یكی از خبرنگاران رادیو مبنی بر اینكه حبیب كاشانی از این برنامه‌ طنز استقبال كرده و گفته است من هم با اینكه ادایم را درآورده‌‌اند كلی خندیدم، گفت: «اول این را گفته‌ام كه من را با هیچ‌كس مقایسه نكنید، جایگاه‌ها فرق می‌كند. شاید كسی دوست دارد این‌گونه معروف‌تر شود و از چنین برنامه‌ای هم استقبال كند. من چند سال در این فوتبال هستم؟ 18 و 20 سال است كه به فوتبال آمده‌ام اما این آقایان كه اسم آوردید كی و چگونه وارد فوتبال شده‌اند؟ بدنم پر از بخیه‌هایی است كه به‌خاطر فوتبال خورده بنابراین مرا با چنین آدم‌هایی مقایسه نكنید، وقتی چنین كاری را می‌كنید من متاسف می‌شوم. نمی‌گویم جایگاه من بالا است، اما نمی‌خواهم با كسی مقایسه شوم. خیلی‌ها دوست دارند به هر نحوی مطرح شوند اما علی دایی دوست ندارد. برخی دعوا راه می‌اندازند و هزار كار دیگر می‌كنند، اما من نوعی این كارها را دوست ندارم. اگر آنها دوست دارند به من ربطی پیدا نمی‌‌كند. من مخالف طنز نیستم و خودم هم با آن موافقم اما طنز با تمسخر فرق دارد. صدا و سیما چرا برای گنده‌های سیاسی چنین برنامه‌هایی نمی‌سازد! خیلی مسائل هست اما من فقط به بخش كوچكی از آن اشاره كردم. خیلی‌ها دوست داشتند علی دایی خراب شود، اكنون هم خیلی‌‌ها دوست دارند من خراب شوم اما مردم با شعور و با فرهنگ هستند. شعور جوانان ما بالا رفته و خود آقایان را تمسخر می‌گیرند.»

سرمربی راه آهن كه انگار دلش از این مسائل پر بود حرف‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «مسئولان صدا و سیما را نگاه كنید هزار و صد ایراد دارند. اگر من 900 تا ایراد داشته باشم آنها هزار و صد تا ایراد دارند و می‌توانم از نظر ریخت و قیافه و شكل ظاهری خیلی‌ حرف‌ها بزنم. متاسفم برای صدا و سیما كه اسم اسلام را می‌آورد اما كوچک‌ترین نگاهی به مسائل اسلامی نمی‌كند. همین كارها باعث می‌شود كه جوانان ما به بیراهه بروند. چرا فقط ادای ما ورزشی‌ها و هنرپیشه‌ها را درمی‌آورند برای آدم‌های سیاسی چنین كنند. من با كسی لابی نمی‌كنم، سرم در بغل كسی نیست كه چنین مسائلی را انجام می‌دهد. طنز با تمسخر فرق می‌كند؛ طنز با چیزهایی كه خدا به آدم می‌دهد فرق می‌كند. خیلی از آقایان خیلی از مسائل دارند كه اگر مردم بدانند واویلا می‌شود.» 

دایی در مورد طلبش از باشگاه پرسپولیس و اینكه این طلب را وصول كرده یا نه گفت: «منتظر مانده‌ام كه پرسپولیس با من تسویه‌حساب كند، همان طور كه با دیگر بازیكنان و مربیان تسویه‌حساب كرده‌اند، اما هنوز خبری نشده است و اگر با من تسویه‌حساب نكنند از طریق قانونی حق و حقوقم را خواهم گرفت.»

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پاسخ خبرنگاری كه پرسید چرا ادای شما را درمی‌آورند گفت: «تا موقعی كه از آدم‌های بزرگ می‌ترسند و از بزرگ شدن كسی می‌ترسند همین مسائل اتفاق می‌افتد. هر كاری می‌كنند بر عكس آن نتیجه ‌می‌گیرند. به نظر شما بعد از این كارها جایگاه من بین مردم بهتر شده یا بدتر؟ و به گفته خود شما جایگاه من بین مردم بی‌نظیر شده است. هر كاری آقایان می‌كنند نتیجه برعكس می‌گیرند. من با بودن در كنار مردم احساس غرور می‌كنم و چنین احساسی با بودن با شخص خاصی به من دست نمی‌دهد. من از چیزی نمی‌ترسم و به دین و پیغمبر و قرآن قسم می‌خورم نه سیاسی هستم و نه دوست دارم سیاسی بشوم. دوست هم ندارم سیاسی باشم. احتیاجی هم ندارم كه سیاسی شوم و دنبال چیزی‌ هم نمی‌گردم. می‌خواهم زندگی آرامی داشته باشم، دنبال پست سیاسی و جایگاهی هم در آینده دور نیستم، خیال‌شان راحت باشد.

دایی در مورد اینكه این هنرپیشه گفته از شما اجازه دارد، گفت: «دروغ است و چنین اجازه‌ای ندارد.»

سرمربی راه آهن در مورد اینكه گفته می‌شود اووی با این كار تجارت می‌كند و حتی در جزیره كیش چنین برنامه‌ای را اجرا می‌كند‌،گفت: «در همه جای دنیا دلقک و ملیجک زیاد داریم. نمی توان از دلقک‌ها ایراد گرفت. در دربار هم ملجیک زیاد بوده، آنهایی كه از دلقک‌ها حمایت می‌كنند باید از آنها ایراد گرفت. متاسفانه برخی كارهایی می‌كنند كه آدم یاد چیزی‌های كه نباید بیفتد می‌افتد. صدا و سیما یا از روی سوء‌نیت این كار را انجام داده و نمی‌دانست و بدون كار كارشناسی چنین كاری انجام شده است كه اگر این گونه باشد نمی‌داند چه مسائلی و چه ضربه‌های در جامعه به بار آمده است، اما اگر اكنون هم به این موضوع پی‌برده باشند دیگر چه فایده‌ای دارد؛ نوش‌دارو پس از مرگ سهراب خنده‌دار است.»

وی افزود: «ما از بچگی با یک‌سری مسائل بزرگ شده‌ایم، اگر اسلام می‌گوید چنین كارهایی درست است انجام دهند. آقای كارگران و آقای مدیری كه اجازه می‌دهید چنین برنامه‌ای پخش شود به چه چیزی اعتقاد داری؟ اگر به اسلام معتقدی ما ندیدم كه اسلام چنین چیزی گفته باشد. چنین مسائلی در این یک دهه خیلی پررنگ شده و خیلی ساده دروغ می‌گویند و سر هم كلاه می‌گذارند. باید یک جا این مسائل متوقف شود. من اگر شكایت هم كنم 3 سال باید بدوم و نتیجه‌اش هم این می‌شود كه 200 نفر از رفقا را واسطه قرار می‌دهند تا رضایت بدهیم و وقت خود را تلف كرد‌ه‌ام.»

دایی در مورد اینكه آن هنرپیشه می‌خواهد به دست‌بوسی شما بیاید، گفت: «در زمان‌های قدیم ملیجک‌‌های قدیم به دست‌بوسی می‌آمدند و این كارها درست نیست. اگر او ادامه بدهد ما هم مثل خودشان برخورد می‌كنیم. اینگونه نیست كه هر كسی هر كاری می‌خواهد بكند. مطمئن باشید من هم در این مملكت و حتی خارج از آن جایگاهی دارم و با خیلی‌ها صحبت می‌كنم و جواب خوبی خواهم داد.»

دایی در پایان در مورد اینكه نماینده تام‌الاختیار او بهمن دهقان مدیر عامل باشگاه شاهین بوشهر شده اما گفته می‌شود او وجاهت قانونی برای این كار ندارد، گفت: «وجاهت قانونی دهقان از خیلی از آقایان بیشتر است. انتخاب شدن او به عنوان مدیر عامل بوشهر به من مربوط نمی‌شود. دهقان از دوستان خوب من است كه 7 و 8 سال است در كنار من حضور دارد. در سایپا‌، تیم ملی و پرسپولیس به من خیلی كمك كرده است. اینكه می‌گویند وجاهت قانونی ندارد، نمی‌دانم از چه لحاظی چنین حرفی می‌زنند! من وارد این مسائل نم‌ی‌شوم اما در سالم بودن و كار بلدی و كار اجرایی از خیلی از مدیران كه حتی فوتبال را نمی دانند، اصلح‌تر است و وجاهت قانونی اش بیشتر است. تا دلتان بخواهد دهقان كار اجرایی انجام داده است »

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین