کد خبر: ۱۳۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۴:۰۹
وزیر امور خارجه آمریکا:

نمی گذاریم ایران تاریخ را بازنویسی کند

آفتاب‌‌نیوز : وي ادعا كرد: دليل اينكه سه كشور اروپايي مذاكرات با ايران را آغاز كردند، اين بود كه اين كشور فعاليت‌هاي مشكوكي داشت كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به آن اشاره كرده است. رايس در مورد روند مذاكرات هسته‌اي ايران و اروپا گفت: سه كشور اتحاديه‌ اروپا به جاي آنكه اين موضوع را فورا به شوراي امنيت ارجاع دهند، با ايران وارد مذاكره شدند تا ببينند آيا مي‌توان به تضمين عيني دست یافت يا خيرو توافق آنها نیز بر سر آن بود كه ايراني‌ها هر گونه فعاليتي را در زمينه‌ چرخه‌ سوخت به حالت تعليق در آورند.

وي مدعي شد: آنها اكنون اين توافق را شكسته‌اند و اين علامت بدی است و بنابراين لازم است جامعه بين‌المللي دور يكديگر جمع شوند و بگويند اين نوع رفتار قابل پذيرش نيست و ايران بايد به مذاكرات برگردد و فعاليتي را كه به بروز اين بحران انجاميده تعليق كند.

وزير امور خارجه آمريكا تاكيد كرد: ما به طور كل از آنچه اتحاديه‌ اروپا تلاش مي‌كند انجام دهد و مسير ديپلماتيك آن حمايت مي‌كنيم.

وي در ادامه مدعي شد: اما مشكل كلي اين است كه در خصوص ايران، كشوري را داريم كه از تحولات خاورميانه‌ جديد كه ما از آن صحبت مي‌كنيم به دور است. روند سياسي در اين كشور رو به عقب حركت مي‌كند و نه رو به جلو.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین