کد خبر: ۱۳۲۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲

اکران «جدایی نادر از سیمین» در سینماهای آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم «جدایی نادر از سیمین» از روز 30 سپتامبر (9 دی ماه) در سینماهای آمریکا به‌روی پرده خواهد رفت.

جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در ادامه اکران در کشورهای جهان از روز 9 دی (30 سپتامبر) در تعدادی از سینماهای آمریکا به نمایش عمومی درخواهد آمد.

این فیلم که از 18 خرداد در سینماهای فرانسه به‌روی پرده رفته است، هم‌اکنون درمیان 10 فیلم پرفروش سینمای فرانسه قرار دارد و تاکنون بیش از 400 هزار تماشاگر را جذب خود کرده است.

«جدایی نادر از سیمین» در ابتدای اکران در فرانسه در 105 سالن سینما نمایش می‌یافت اما با توجه به استقبال زیادی که از آن صورت گرفت، هر هفته 50 سالن سینمای دیگر به این جمع افزوده شد.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره‌ برلین تاکنون درجشنواره‌های برلین، هنگ کنگ، بوینس‌آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

«جدایی نادر از سیمین» از روز 25 خرداد در بلژیک، دوم تیر در تایلند و 20 مرداد در هلند به‌روی پرده رفته است و طبق برنامه از هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سینماهای سوئیس نمایش خواهد داشت.

این فیلم با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

«جدایی نادر از سیمین» در ادامه‌ اکران جهانی، از روز 25 دسامبر (4 دی) به‌طور هم‌زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانویه سال آینده میلادی (16 دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد کرد.

«جدایی نادر از سیمین» طی هفته‌های گذشته جایزه بزرگ بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره‌ سن پترزبورگ روسیه، جایزه اول جشنواره‌ «زردآلوی طلایی» ارمنستان و جایزه‌ اول جشنواره‌ کرواسی را دریافت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین