کد خبر: ۱۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۴

گزارش بی‌بی‌سی از حضور جادوگرها و رمال‌ها در فوتبال ایران!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پیروزی‌ها متعلق به مربیان بود و شکست‌ها به گردن داور. این قاعده اما در لیگ برتر فوتبال ایران گاهی تغییر می‌کند. پیروزی‌ها متعلق به مربیان است اما شکست‌ها؛ تقصیر جادوگران! 

به گزارش آفتاب، بی‌بی‌سی نوشت: حالا جادوگران هم به فهرست سوژه‌های مقطعی فوتبال ایران پیوسته‌اند. مثل لیدرها (بوقچی‌ها)، منشور اخلاقی، دلال‌ها، سقف قرار داد و تبانی. 

جنجال جادوگرها پیش از این به برخی نزدیکان دولت دهم نسبت داده شده بود. شایعه استخدام جادوگر و رمال توسط نزدیکان آقای احمدی‌نژاد چنان قوت گرفت که غلامرضا مصباحی‌مقدم از نمایندگان مجلس در صحن علنی گفت: "جریان انحرافی برای اینکه بتواند موقعیتی در کشور برای خود دست و پا کند، فکر می‌‌کند با تمسک به جن‌گیری و رمالی می‌تواند نظر عده‌ای از مردم را جلب کند." 

ابتدا خبر بازداشت تعدادی از افراد نزدیک به دولت به خاطر ادعای ارتباط با 'غیب' منتشر شد. از جمله عباس امیری‌فر امام جماعت نهاد ریاست‌جمهوری و از روحانیون نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی. 

مجتبی ذوالنور جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز در پاسخ به سوالی در مورد "ارتباط تیم آقای احمدی‌نژاد با افراد خاصی که گفته می‌شود توانایی‌های خاصی دارند" از فردی یاد کرد که "مانند بعضی از مرتاض‌ها توانمندی‌هایی دارد". 

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: "جریان انحرافی با توسل به یک‌سری مسائل شیطانی که دور از واقعیت هم نیست، سعی می‌‌کنند، افراد را تحت تأثیر قرار دهند." 

سرانجام محمود احمدی‌نژاد نیز واکنش نشان داد و هفدهم خرداد در کنفرانس خبری‌اش در پاسخ به سوالی درباره جریان انحرافی و بحث جن‌گیری گفت: "آن افرادی که گفتند را دستگیر کردند، دیگر بگذارید ما کار کنیم." 

جادوگرها در لیگ برتر 

عبدالصمد مرفاوی سرمربی مس کرمان پس از شکست تیمش مقابل استقلال مقابل دیدگان بهت زده نمایندگان رسانه‌ها می‌گوید: "استقلال با تقلب برد. آنها با امداد غیبی به گل رسیدند. هر کسی تقلب ‌کند بالاخره دستش رو می‌شود." 

خبرگزاری ایسنا، اظهارات او را تیتر می‌کند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اما واکنشی نشان نمی‌دهند. 

حمید درخشان سرمربی شاهین بوشهر در باره بحث جادو و جنبل در لیگ برتر ایران می‌گوید: "این چیزها در فوتبال ما وجود دارد. دراین فوتبال ما هر چیزی بگویید وجود دارد. همین چند سال پیش چند نفر را به جرم جادو و جنبل دستگیر کردند." 

فردی به نام ن-ف در مظان اتهام قرار دارد. اما منصور پورحیدری مدیر فنی باشگاه استقلال می‌گوید:" مگر همین آقای مرفاوی یادش رفته ن-ف از ۳۰ سال قبل، همیشه کنار استقلال است و خود مرفاوی هم با او دوستی دارد؟" 

مرفاوی دست‌بردار نیست. او به سایت خبرآنلاین گفته که بر سر حرفی که زده ایستاده است. 

مرفاوی می‌گوید: "من فقط در باره چیزی که اعتقاد داشتم، چند کلمه حرف زدم. اسمی از کسی نیاوردم که بگویم فلانی فلان‌کاره است. من یک‌سری از حقایق را گفتم که فکر می‌کنم فوتبالی‌ها خیلی خوب درکش می‌کنند." 

سعید قرایی یکی از خبرنگاران فوتبال در استان کرمان در وبلاگ خود، گزارش مفصلی درباره پدیده جادوگری منتشر کرده است. 

او به پیشینه پرویز مظلومی سرمربی سابق مس کرمان اشاره کرده و وجود شایعاتی در زمان حضور مظلومی در این استان و اینکه "کرمانی‌ها خاطرات زیادی در این باره دارند." 

حضور فردی ناشناس در زمین چمن تیم مس و حتی در رختکن این تیم، چنان خبرساز شد که "کرمانی‌های کنجکاو پیش از بازی مس برابر فولاد، عکسش را انداختند. استادیوم خالی و آقای ناشناس کنار تیرهای دروازه." 

به نوشته این خبرنگار، یک تیم شیرازی وقتی به کرمان آمد، برای باطل کردن طلسم، یک بطری آب جلوی دروازه‌اش و روی خط آن خالی کرد. 

سعید قرایی یادآور شده است که هنگام بازسازی دروازه و پیست تارتان این ورزشگاه، "تا دل‌تان بخواهد وسایل عجیب و غریب کشف شد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین