کد خبر: ۱۳۲۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹

اعلام قطعی تعطيلی ابتدايی‌ها در روزهای پنج‌شنبه

جشن شكوفه‌ها برای كلاس اولی‌ها چهارشنبه 30 شهريور‌ماه برگزار می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مدیرکل آموزش دبستانی آموزش‌وپرورش، گفت: جشن شکوفه‌ها برای حدود یک میلیون و200 هزار دانش‌آموز که اولین بار وارد مدارس ابتدایی سراسر کشور خواهند شد در روز چهارشنبه 30 شهریورماه برگزار می‌شود.

علیرضا رحیمی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش روزهای فعالیت مدارس ابتدایی در سال تحصیلی 91-90، 5 روز در هفته است.

وی افزود: از سال تحصیلی 91-90 دفتر دبستانی برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است وبرگزاری جشن شکوفه‌ها یکی از برنامه‌های بسیار مهم و به یادماندنی برای دانش‌آموزان پایه اول محسوب می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: به مدیران مدارس ابلاغ شده تا از هرلحاظ آماده برگزاری این مراسم باشند و برنامه‌ها باید کوتاه و جذاب تنظیم کند تا دانش‌آموزان دچار خستگی نشوند.

به گفته وی بخش عمده‌ای از برنامه‌های جشن شکوفه‌ها باید به معرفی بخش‌های مختلف مدرسه به دانش‌آموزان و اولیاء اختصاص یابد و معلمان پایه اول موظفند در مدرسه حضور داشته و ارتباط عاطفی خوبی را در اولین روز ورود دانش‌آموزان به مدرسه داشته باشند.

مدیرکل آموزش دبستانی آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه جشن شکوفه‌ها برای تعدادی از نونهالان اولین تجربه حضورشان در یک اجتماع است خانواده و معلمان باید از انجام هرگونه رفتارهای که در دانش آموزان ایجاد اضطراب و استرس می‌کند خوداری کنند.

رحیمی در ادمه به خانواده‌ها توصیه کرد: بهترین مدرسه برای کودکان، نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی است، لذا اگر اولیا مجبور نیستند از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس دور خودداری کنند چرا که علاوه بر جدایی بچه‌ها از محل زندگی‌، هزینه ایاب و ذهاب را نیز برای خانوده‌ها در پی دارد.

وی با بیان اینکه لوازم التحریر و پوشاک نقش اساسی در شکل‌‌دهی رفتار دانش‌آموز دارد عنوان کرد: خانواده‌ها باید در تهیه لوازم التحریر و پوشاک به حفظ فرهنگ اصیل اجتماعی که اسلامی ـ ایرانی توجه کرده و از تهیه اقلامی که با سرمایه کشور فرهنگ دیگران را تبلیغ و ترویج می‌کند خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین