کد خبر: ۱۳۲۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱

دلیل قرائت نشدن گزارش چهار شکایت از احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: عدم قرائت گزارش شکایت جمعی از نمایندگان از محمود احمدی‌نژاد تخلف است. 

سید فاضل موسوی با بیان اینکه قرائت این گزارش تاکنون چهار بار در دستور کار قرار گرفته است، در پاسخ به اینکه آیا هیأت رئیسه در این زمینه مصلحت‌اندیشی می‌کند، گفت: برخی مسائلی را در این زمینه مطرح می‌کردند که رئیس مجلس اعلام کردند اگر موضوعی از طریق مقام معظم رهبری اعلام بشود‌، بنده آن را به مجلس ارائه می‌کنم. 

به موجب ماده ۲۳۳ آیین‌نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل 10 ‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس‌جمهوری و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت‌رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. 

این گزارش‌ها مربوط به شکایت ۱۲ نماینده از احمدی‌نژاد درباره عدم معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان به مجلس، ۴۰ مورد تخلف احصا شده دولت، مقاومت احمدی‌نژاد در زمینه اجرای حکم حکومتی مقام معظم رهبری درباره وزیر اطلاعات و شکایت ۱۵ نماینده از احمدی‌نژاد درباره نحوه ادغام وزارتخانه‌ها و بی‌توجهی به نظر شورای نگهبان، است. 

این چهار شکایت برای نخستین بار قرار بود در هفته اول تیرماه در صحن مجلس قرائت شود، اما از آن تاریخ تاکنون با وجود آنکه چهار باردر دستور کار مجلس قرار گرفته، ولی قرائت آن به تعویق افتاده است. 

عضو هیأت رئیسه کمسیون اصل نود در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده اتهامات معاون اول رئیس‌جمهوری در این کمیسیون مختومه شده است یا خیر؟ گفت: این پرونده در کمیسیون هنوز در دست بررسی است. 

وی درباره نتیجه شکایت نوروزی نماینده رباط کریم از رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و معاون امور اجرایی نهاد ریاست‌جمهوری هم گفت: این پرونده هنوز کمیسیون در حال بررسی است. البته آنچه آقای نوروزی به ارائه کردند بیشتر یک مدارک عمومی بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین