کد خبر: ۱۳۲۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹

رحماندوست: «مثنوی» هم ممیزی شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک کارشناس ادبیات کودک و نوجوان در واکنش به ممیزی کتاب «خسرو و شیرین» اثر معروف نظامی گنجوی توسط مسئولان اداره کتاب وزارت ارشاد تاکید کرد: این وضعیت درباره مثنوی و دیگر متون کلاسیک هم اتفاق افتاده است. 

مصطفی رحماندوست درباره اقدام اخیر مسئولان اداره کتاب وزارت ارشاد در ممیزی کتاب «خسرو و شیرین» یکی از 5 اثر منظوم «خمسه» سروده نظامی گنجوی که اخیراً توسط یونسکو به ثبت جهانی هم رسیده است، گفت: خیلی کتاب‌ها هست که ما قرن‌هاست داریم آنها را می‌خوانیم، ولی وزارت ارشاد آنها را سانسور کرده است.

مشاور رئیس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در حوزه کودک و نوجوان افزود: به نظرم شما خبرنگاران باید بروید و دقیق‌تر بدانید چه چیزهایی از این اثر (خسرو و شیرین) سانسور شده است؟

مصطفی رحماندوست اضافه کرد: این وضعیت درباره مثنوی و دیگر متون کلاسیک هم اتفاق افتاده است.

مدیر گروه «شکوفه» (بخش کودکان و نوجوانان) انتشارات امیرکبیر گفت: الان و در این مورد خاص مهم این است که کتابی که 7 بار تاکنون منتشر شده، اجازه انتشار را به آن در چاپ هشتم نداده‌اند.

سراینده شعر «صددانه یاقوت» تاکید کرد: سانسور در وزارت ارشاد بر مبنای سلیقه است و نه قانون و به همین خاطر حاصل کار همین می‌شود که می‌بینید.
وی در پاسخ به این سئوال که «فکر می‌کنید این وضعیت چه تبعاتی در پی خواهد داشت؟» با بیان اینکه «همه می‌دانند چه خواهد شد» افزود: در زمانی که شما می‌توانید همه متون را با یک کلیک روی صفحه کیبوردتان، به صورت دیجیتالی دریافت کنید، این نوع سانسورها تا حد زیادی نشان از به روز نبودن مسئولان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین