کد خبر: ۱۳۲۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹

انتخاب «جدايی نادر از سيمين» برای جشنواره‌ی فيلم نيويورک

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: فیلم‌سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» برای بخش اصلی چهل و نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم «نیویورک» انتخاب شد.

 چهل و نهمین جشنواره‌ی فیلم نیویورک که امسال از سی‌ام سپتامبر تا 16 اکتبر (8 تا 24 مهرماه) برگزار می‌شود، میزبان آثار سینمایی متعددی در زمینه‌های داستانی،‌ مستند، تجربی و انیمیشن است که «جدایی نادر از سیمین» هم به عنوان نماینده‌ی ایران در این رویداد هنری شرکت می‌کند.

برنده‌ی خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره‌ی برلین تاکنون درجشنواره‌های برلین، هنگ کنگ، بوینس‌آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

«جدایی نادر از سیمین» طی ماه‌های قبل، جایزه‌ی بزرگ بهترین فیلم بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی سن پترزبورگ روسیه، جایزه‌ اول جشنواره‌ی «زردآلوی طلایی» ارمنستان و جایزه‌ اول جشنواره‌ی کرواسی را دریافت کرده است.

این فیلم که از 18 خرداد در سینماهای فرانسه به‌روی پرده رفته است، هم‌اکنون درمیان 10 فیلم پرفروش سینمای فرانسه قرار دارد.

این فیلم با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

به گزارش ایندی وایر، از دیگر فیلم‌های مطرحی که در جشنواره‌ی نیویورک اکران می‌شوند می‌توان به «کشتار» ساخته‌ی رومن پولانسکی، «جورج هریسون؛ زندگی در دنیای مادی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی،«مالیخولیا» ساخته‌ی جدید لارس فون تریر، «پینا» اثر ویم وندرس، «شرم‌ساری » ساخته‌ی استیو مک‌کوئین، «جسمی که در آن زندگی می‌کنم» فیلمی از پدرو آلمادوار و «یک شیوه خطرناک» ساخته‌ی دیوید کراننبرگ اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین