آفتابنیوز : آفتاب: یک مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه تعداد پیامکهای تبلیغاتی که برای کاربران تلفن همراه ارسال میشود آنقدر نیست که باعث شکایت مشترکان شود در مورد نحوه غیرفعالسازی پیامکهای تبلیغاتی توضیحاتی داد.
هر مشترک کمتر از دو پیامک در هفته دریافت میکند داوود زارعیان تاکید کرد که پیامکهای تبلیغاتی نمیتواند آنچنان که گفته میشود شکایات مشترکان را در پی داشته باشد و گفت: میانگین ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی برای هر مشترک کمتر از 2 پیامک در هفته است و این آمار نشان میدهد که تعداد این پیامکها آنقدر نیست که باعث شکایت تعداد زیادی از مشترکان شود.
پیامکهای تبلیغاتی پس از ساعت 12 شب ارسال نمیشود
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پیامکهای تبلیغاتی پس از ساعت 12 شب ارسال نمیشود و امکان دریافت آن در ساعات نیمهشب بعید به نظر میرسد، گفت: مگرآنکه موبایل مشترک مقصد خاموش بوده و یا خارج از محدوده سرویسدهی باشد که پیامک در سیستم ذخیره شده و بعد از این زمان به مشترک میرسد.
میزان مراجعه برای قطع سرویس پیامک انبوه اندک است وی با بیان اینکه مشترکان میتوانند با درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی نسبت به قطع این سرویس اقدام کنند تصریح کرد: باید توجه داشت در صورتیکه پیامک تبلیغاتی مشترکان غیرفعال و مسدود شود دیگر هیچگونه اخطار یا حتی پیام اطلاعرسانی و آموزشی نیز دریافت نخواهند کرد.
زارعیان با اشاره به اینکه مشترکان درخواست خود را به 09990 ارائه دهند و کسانی میتوانند این درخواست را داشته باشند که سیمکارت به نامشان باشد اضافه کرد: میزان مراجعه برای قطع سرویس پیامک انبوه بسیاراندک است.
پیامکهایی که برای مشترکان ارسال میشود ضروری است این مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران در مورد نحوه اطلاعرسانی به مشترکان موبایل همراه اول برای مسدود کردن این سرویس خاطرنشان کرد: هیچ اپراتوری خدماتدهی خود را محدود نمیکند و زمانی میتوان این کار را انجام داد که این سرویسدهی برای مشترک هزینهای داشته باشد اما با وجودی که پیامکهایی که ارسال میشود برای مشترک هزینهای دربرندارد و حتی ضروری بوده و آسیبرسان نیست بهنظر نمیرسد نگرانی در پی داشته باشد.
محتوای پیامکهای انبوه در چارچوب و ضوابط خاصی ارسال میشود
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد که محتوای پیامکهای انبوه ارسالی در چارچوب و ضوابط خاصی است که طبق قرارداد با شرکتهای پیمانکار اعلام شده و در غیراینصورت با آنها برخورد صورت میگیرد.
وی با بیان اینکه برخی پیمانکاران فرعی ارسال پیامک نسبت به پیامکهای با محتوای غیرقانونی اقدام میکنند اضافه کرد: شرکت ارتباطات سیار در چارچوب برخی قوانین فعالیت پیمانکاران را تعیین میکند به این معنی که همانند قوانین حوزه مطبوعات برای پیامکهای انبوه قوانینی جاری است.
قوانین جاری برای ارسال پیامکهای انبوه باید رعایت شود زارعیان در مورد قوانین جاری بر پیامکهای تبلیغاتی و انبوه گفت: پیامکهای ارسالی نباید مغایر با قوانین کشور باشد، تشویش اذهان عمومی در پی نداشته باشد و روحیه مصرفگرایی را ترویج ندهد و نگرانی و استرس برای مشترکان به همراه نداشته و با مسائل شرعی در تناقض نباشد.
زارعیان در مورد ورود مخابرات به عرصه پیامکهای انبوه نیز گفت: تنها در مواردی خاص و برای برخی دستگاههای دولتی مخابرات نسبت به فروش شماره پیامک و سیستمهای پیامک انبوه اقدام میکند و در غیراینصورت این شرکتهای فعال در این بخش هستند که فعالیت میکنند.