کد خبر: ۱۳۲۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۵

امام جمعه موقت قم: بيداری اسلامی مرزهای اروپا را درنورديده است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه موج بیداری اسلامی مرزهای اروپا را درنوردیده است، گفت: رژیم سلطنتی انگلیس در برابر این موج بیداری با خشونت با مردم برخورد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمد سعیدی' در خطبه‌های نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تحقق بیداری را در غرب پیش‌بینی کرده بودند، امروز مردم انگلیس در برابر تبعیض نژادی و ساختار سیاسی، فرهنگی و حاکمیتی این کشور بپاخاسته‌اند.

وی ادامه داد: نظام سیاسی انگلیس بر ثروت استوار است به همین دلیل کاری به مشکلات مردم ندارد و طبیعی است در چنین ساختار پوسیده ای، محرومان دست به طغیان می‌زنند.

سعیدی گفت: حاکمان کشور انگلیس به جای اینکه مشکلات مردم خود را برطرف کنند میلیاردها پوند در کشورهای عراق، افغانستان و لیبی صرف جنگ و کشتار مردم بی گناه کرده‌اند.

وی افزود: روباه مکار اروپا امروز در مورد جریان داخلی خود نباید فرافکنی کند، آنها سگ‌ها و پلیس مسلح را به جان مردم انداخته و اعتراض‌ها را وحشیانه سرکوب می‌کنند.

وی خطاب به دولتمردان انگلیس گفت: باید منتظر عواقب این همه فتنه‌گری، اختلاف‌انگیزی و آتش‌افروزی ‌خود باشید.

خطیب جمعه قم همچنین از مردم ایران خصوصاً قم خواست که به مردم قحطی‌زده سومالی کمک کنند.

وی اظهار داشت: آنها با وجود قحطی ناشی از خشکسالی و جنگ‌های داخلی، روزه می‌گیرند.

سعیدی اظهار داشت: مردم سومالی مسلمان هستند و امروز علاوه بر مشکلات معیشتی، بیماری و با گریبان‌گیر آنها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با اقشار مختلف اشاره کرد و گفت: رهبر معظم در دیدار با مسوولان نظام توصیه کردند که نقاط ضعف و قوت‌ها با هم گفته شود.

وی اظهار داشت: اگر تنها به نقاط قوت بسنده شود، مشکلات نادیده گرفته شده و در برنامه‌ریزی‌ها به مشکل برخورد می‌کنیم و اگر تنها سیاه‌نمایی و نقاط ضعف گفته شود در جامعه یاس و ناامیدی حاصل می‌گردد.

سعیدی در ادامه به توصیه‌های مقام معظم رهبری به شاعران اشاره کرد و گفت: معظم‌له از این قشر خواستند اگر شعر اعتراضی هم دارند سعی داشته باشند همصدا با دشمنان نباشد.

وی افزود:امروز جلوه ای از بعثت پیامبر(ص) به برکت حضرت امام راحل در ایران اسلامی و منطقه جلوه گر شده و پس از امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب با بصیرت این راه را ادامه دادند.

امام جمعه موقت قم همچنین به روز مسجد وسالروز اشغال مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امید است که در روز قدس با حضور محکم در صحنه، گام دیگری برای آزادی قدس شریف و مردم فلسطین برداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین