کد خبر: ۱۳۲۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸

دستیابی «فالكون» به سرعتی 20 برابر صوت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پس سقوط هواپیمای فوق سریع فالكون HTV-2 و بررسی‌ها برای علل آن، مقامات نظامی آمریكایی اعلام كردند كه این هواپیمای نظامی بدون سرنشین در پرواز آزمایشی خود به سرعت 20 برابر صوت دست یافته و توانسته تا سه دقیقه پیش از سقوط در اقیانوس آرام خود را اداره كند. 

هواپیمای فالكون HTV-2 كه سریع‌ترین هواپیمای ساخته‌شده تا كنون محسوب می‌شود، در روز 11 اگوست بسیار زودتر از برنامه در اقیانوس آرام سقوط كرد.

بنابر اعلام سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاع امریكا (دارپا) این هواپیما با چند مشكل خلاف قاعده روبه‌رو شده كه به فعال شدن سیستم ایمنی پرواز خودكار این خودرو انجامیده و آن را در اقیانوس آرام غرق كرده است.

مقامات اعلام كردند كه با وجود این مسائل، این هواپیما توانسته به سرعت 20 ماخ دست یافته و پرواز خود را تا چند دقیقه كنترل كند.

این هواپیما بخشی از برنامه تسلیحات پیشرفته موسوم به حمله جهانی سریع است كه بر توسعه سیستم‌ها برای دستیابی به اهداف نظامی در هر منطقه از دنیا در كمتر از یک ساعت كار می‌كند.

اولین پرواز آزمایشی این هواپیما در آوریل 2010 صورت گرفت كه پس از 9 دقیقه در اثر بروز یک مشكل در اقیانوس غرق شد.

تحلیل‌های انجام شده بر حادثه اول، مهندسان را واداشت تا مركز گرانش HTV-2 را تنظیم كرده و تغییرات دیگری نیز پیش از پرواز دوم بر روی آن انجام دهند.

به گفته مقامات دفاعی آمریكا، گروه تحقیقاتی دیگری قرار است در هفته‌های آتی به بررسی بیشتر مشكلات این هواپیما بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین