کد خبر: ۱۳۲۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۳

خودداری تیم والیبال دانشجویان از بازی با اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم ایران روز شنبه برای کسب رده نهم یا دهم رقابت‌‌ها باید مقابل تیم اسرائیل قرار می‌گرفت، اما در این دیدار حاضر نشد و نتیجه ۳ بر صفر به نفع اسرائیل اعلام شد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، مسئولان تیم ایران به ناظر مسابقه اعلام کردند که تیم به دلیل حضور چند تن از بازیکنانش در کلینیک پزشکی، امکان حضور در این دیدار را نداشته است. 

این در حالی است که به نوشته سایت فدراسیون والیبال ایران، محمدرضا داورزنی، رئیس این فدراسیون گفته است: "ما اصلاً کشوری به نام اسرائیل نمی‌شناسیم و در هر میدانی که باشد از این اعتقاد و عقیده خود هرگز کوتاه نمی‌آییم، همانطور که در سال گذشته نوجوانان ایران در تورنمنت ایتالیا از رویارویی با نماینده اسرائیل امتناع کردند." 

تیم والیبال دانشجویان ایران در مرحله گروهی بازی‌های دانشجویان جهان با دو برد مقابل عمان و ژاپن و دو باخت به کرواسی و روسیه، در رده سوم گروه C قرار گرفت. 

ایران در مرحله بعد با مکزیک بازی کرد و پس از برتری ۳ بر صفر برابر این تیم، حریف اسرائیل شد. 

نادر شوندی، سرپرست تیم والیبال دانشجویان ایران در پاسخ به این پرسش که چرا در حالی که می‌دانستید در صورت برتری مقابل مکزیک، حریف تیم در بازی بعدی اسرائیل خواهد بود آن دیدار را بردید گفت: "ما تصمیم گیرنده نبودیم." 

او می‌افزاید: "مسئولان کاروان ورزشی به ما گفتند بازی عادی خودتان را بکنید. تیم مکزیک از ما خیلی ضعیف‌تر است و شکست برای ما معنایی نداشت. ورزشکاران همه توانشان را گذاشتند تا پیروز شویم." 

به گفته حسین معدنی، سرمربی تیم والیبال دانشجویان ایران، کمیته بازی‌ها هنوز در مورد امتناع ایران از رویارویی با اسرائیل تصمیم نگرفته است، اما امکان دارد تیم او بطور کلی از دور رقابت‌ها حذف شود. 

بیست و ششمین دوره بازی‌های دانشجویان جهان (یونیورسیاد) در شهر شنژن چین در حال برگزاری است و تا اول شهریور (۲۳ اوت) ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین