کد خبر: ۱۳۳۰۷۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲

«جدایی نادر از سیمین» برگزیده‌ی مردمی جشنواره‌ی آمستردام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جدایی نادر از سیمین» جایزه‌ی بهترین فیلم از نگاه مردم را از جشنواره‌ی فیلم آمستردام دریافت کرد. 

جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی که در جشنواره‌ی فیلم آمستردام در بخش غیررقابتی به نمایش درآمده است،شامگاه گذشته ـ 30 مرداد ماه ـ در مراسم اختتامیه جایزه‌ی مخاطبان را گرفت. 

«جدایی نادر از سیمین» فیلم افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم آمستردام بود. 

بنا بر این گزارش، «جدایی نادر از سیمین» در ادامه‌ی حضورهای بین‌المللی‌اش طی هفته‌ها و ماه‌های آینده در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی «فوکوئوکا» ژاپن به نمایش درخواهد آمد و سپس در جشنواره‌های «تلوراید» آمریکا،تورنتو کانادا وجشنواره‌ی‌ نیویورک آمریکا، اکران خواهد شد. 

این فیلم طی هفته‌ها و ماه‌های قبل جایزه بزرگ بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره‌ سن‌پترزبورگ روسیه، جایزه اول جشنواره‌ «زردآلوی طلایی» ارمنستان و جایزه‌ اول جشنواره‌ کرواسی را دریافت کرده است. 

جدیدترین ساخته‌ اصغر فرهادی که از 30 سپتامبر (9 دی) در سینماهای آمریکا به نمایش درخواهد آمد، از روز 25 خرداد در بلژیک، دوم تیر در تایلند و 20 مرداد در هلند به‌روی پرده رفته است و طبق برنامه از هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سینماهای سوئیس نمایش خواهد داشت. 

«جدایی نادر از سیمین» در ادامه‌ اکران جهانی، از روز 25 دسامبر (4 دی) به‌طور هم‌زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانویه سال آینده میلادی (16 دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد کرد. 

این فیلم با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین