کد خبر: ۱۳۳۰۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱

وقتی همه به خاطر چاوز كچل می‌كنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هواداران هوگو چاوز در همبستگی با وی اقدام به تراشیدن موهای سر خود كردند و صدها تن برای وی دعا كرده و آواز خواندند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هواداران هوگو چاوز، رییس‌جمهور ونزوئلا كه به دلیل شیمی درمانی موهایش را از دست داده است، برای نشان دادن همبستگی و حمایتشان از وی، موهای سر خود را تراشیدند.

چاوز تصریح كرده كه احتمال دارد دور سوم شیمی درمانی را انجام دهد،‌ اما اظهار خوشبینی كرد كه سخت‌ترین مرحله بیماری سرطان را پشت سر گذارده است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: من دیگر احساس بیماری نمی‌كنم، بلكه به جای آن دوره نقاهت را می‌گذرانم.

از جمله كسانی كه در مراسم همبستگی با چاوز حضور داشتند،‌ یک گروه شش نفره از ساكنان جمهوری دومنیكن بودند كه روز جمعه به نشانه حمایت از هوگو چاوز سرهایشان را در نزدیكی سفارت ونزوئلا در كشورشان تراشیدند. چاوز این تبعه‌های جمهوری دومنیكن را در آغوش كشید و دست در دست آنها كنارشان ایستاد.

چاوز همچنین با یادآوری خاطره ملاقات با یک كودک مبتلا به سرطان كه چندی پیش به وی پرچم ونزئلا را اعطا كرده بود، اشک ریخت.

وی گفت كه نام این دختر بچه جنسیس بود و تومور سرطانی پیشرفته‌ای در مغز وی وجود داشته است.

چاوز بیان داشت كه این كودك در موقعیتی به وی نزدیک شده و پرچم ونزوئلا را به وی اعطا كرده است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با صدایی لرزان و چشمانی اشک‌آلود گفت: این دختر به من گفت، چاوز می‌دانم زنده نخواهم ماند و در این پرچم روح من كنار تو خواهد بود.

چاوز پرچم ونزوئلا را در بغل گرفت و گفت: اكنون زمان زندگی كردن است.

چاوز هم‌چنین از اقدام خود در اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به وضعیت پزشكی خود به جای آنكه انتشار گزارش‌های پزشكی خود را به یكی از دكترهایش بسپرد، دفاع كرد.

وی بیان داشت كه مخالفانش شیفته این هستند كه بفهمند پزشكان وی چه كسانی هستند.

هوگو چاوز همچنین بار دیگر بمباران‌های ناتو در لیبی را محكوم كرد و گفت كه هدف این بمباران‌ها به دست گرفتن كنترل نفت لیبی است.

وی اعلام نكرد كه آیا در روزهای اخیر با رهبری لیبی تماس داشته و به انقلابیون كه روز یكشنبه وارد طرابلس شدند، نیز اشاره مستقیم نكرد.

چاوز در سخنرانی تلویزیونی گفت: بیایید برای مردم لیبی دست به دعا برداریم.

چاوز افزود: امروز نیروهای ناتو بمب‌هایی را بر سر مردم ریخته‌اند كه نمی‌دانم چه تعداد ممكن است بوده باشند و آنها به طوری بی‌شرمانه و دست و دلبازانه بر مدارس، بیمارستان‌ها، خانه‌ها، محل‌های كار، كارخانه‌ها، زمین‌های زراعی فرو می‌ریزند. نیروهای ناتو عملا در حال نابودكردن طرابلس با بمب‌های خود هستند.

چاوز افزود كه آمریكا با دیگر قدرت‌ها جنگ در لیبی را بهانه‌ای برای تصرف این كشور قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: این جنگ بهانه‌ای برای مداخله و تصرف یک كشور و ذخایر آن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین