کد خبر: ۱۳۳۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶

بیانیه‌ی خانواده‌ی امام موسی صدر

دست دعا بالا ببریم تا خداوند، آزادی امام را در این شب‌های قدر، مقدّر کند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: خانواده امام موسی صدر با صدور بیانیه‌ای، سقوط نظام تروریستی قذافی و پیروزی و آزادی مردم مظلوم لیبی در شب قدر را از لطایف خداوند دانستند و از همه‌ی دوستداران امام موسی صدر در همه‌جای جهان خواستند که در این شب‌های قدر دست به دعا بالا ببرند و از خداوند بخواهند تا آزادی امام و دو یارش را در این شب‌های قدر مقدّر کند.

خانواده امام موسی صدر همچنین از مجامع بین‌المللی، سازمان‌ها و گروه‌های فعال حقوق بشر دولتی و غیردولتی، دولت‌های عربی و اسلامی و همه‌ی دوستداران امام موسی صدر در این زمینه طلب همکاری کردند.

درباره‌ی امام موسی صدر، اینجا را نیز بخوانید: 

متن کامل بیانیه خانواده امام موسی صدر را، به نقل وب‌سایت موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، بخوانید:

دوستداران امام موسی صدر سلام

حوادث پی در پی از اذهان پیشی گرفته‌اند، خبری به گوش نرسیده، خبری دیگر می‌رسد. می‌خواهیم چیزی را با شما در میان بگذاریم، می‌خواهیم با شما بشنویم و ببینیم اخباری جدید را، اما حوادث پیوسته مانع هم‌سخنی با شماست.

دوستداران حق و آنان که در سیاهی به دنبال نوری بودند، از رمضان سال ۱۹۷۸ تا رمضان امسال تلخی‌های بسیاری چشیدند. این هم از لطایف خداوند است که سقوط نظام تروریستی قذافی و پیروزی و آزادی مردم مظلوم لیبی را در شب قدر مقدر فرمود؛ شبی که از ۳۳ سال پیش به طور مشخص با جنایت ربودن امام مصادف شده است.

دوستداران امام موسی صدر، ما لحظاتی تاریخی را پشت سر می‌نهیم که با گذر این لحظات هرچه بیشتر به آزادی امام موسی صدر و دو همراهش، شیخ محمد یعقوب و روزنامه‌نگار عباس بدرالدین، از زندان‌های معمر قذافی نزدیک می‌شویم. قذافی، که از ۳۱ اوت ۱۹۷۸ آنان را ربوده است.

به همین سبب از هر‌کسی که پس از سقوط طاغوت زمام امور را به دست خواهد گرفت، تقاضا داریم که عنایت و توجهی ویژه به این پرونده داشته باشد و اقدامات لازم را برای حفاظت از جان امام و دو همراهش صورت دهد تا آنان به سلامت و پیروزمندانه به وطن و آغوش خانواده و به میان دوستدارانشان بازگردند. ما اطمینان داریم که شورای انتقالی لیبی در خصوص آزادی امام و دو همراهش هیچ مسامحه‌ای نخواهد کرد و با این اقدام خود افزون بر دستاوردهای دیگر، هدیه‌ای نیز به جهان خواهد داد.

از معارضان لیبیایی که در ۳۳ سال گذشته خبر سلامتی امام و دو همراهش را از زندان‌های لیبی به ما می‌رساندند، می‌خواهیم که با دقت و فراست ما را در آزادسازی امام یاری کنند، تا تلاش‌های‌شان در سال‌های گذشته به ثمر نشیند.

نیز از کسانی که از زندان‌های لیبی آزاد شده‌اند و در این سال‌ها کنار امام و دو همراهش طعم تلخ اسارت و شکنجه را چشیده‌اند و امروز به فضل فداکاری‌های انقلابیون، خداوند نعمت آزادی به آنان عطا کرده، می‌خواهیم ما را از هرگونه اطلاعات درباره دیدارشان با امام و دو همراهش آگاه کنند. این کار از طریق سفارتخانه‌های ایران و لبنان در طرابلس امکان‌پذیر است.

از جوامع بین‌المللی، خصوصاً سازمان ملل و سازمان‌های وابسته به آن و به طور ویژه از پلیس بین‌الملل می‌خواهیم که به احکام غیابی توقیف قذافی و همدستانش که دستگاه قضایی لبنان صادر کرده است، جامه عمل بپوشاند. این احکام به مقر اینترپل در لیون فرانسه رسیده است و این اقدام با اساس‌نامه اینترپل و خصوصاً ماده سوم آن سازگار است.

از سازمان‌ها و گروه‌های فعال حقوق بشر، دولتی و غیردولتی، می‌خواهیم که برای حفاظت از جان امام و دو همراهش اقدامات لازم را مبذول دارند.

دولت لبنان باید اقدامات فوری و مؤثر دیپلماتیک و امنیتی و قضایی و تبلیغاتی خود را به منظور آزادی امام و دو همراهش، و نیز بازداشت قذافی و همدستانش صورت دهد.

از رسانه‌های دوست در لبنان و خارج لبنان می‌خواهیم در این مرحله حساس اهتمام لازم را به این مسأله داشته باشند، خصوصاً این‌که امام همیشه حامی آزادی و گفت‌وگو و تنوع اندیشه‌ها بود و نیز این‌که آقای عباس بدرالدین خود از اهالی رسانه و مدافع حق بود.

اکنون وقت آن است که دولت‌های عربی و اسلامی، خصوصاً آنان که با امام رابطه دوستی و احترام داشتند، عزم خود را جزم کنند و خانواده امام و دوستدارانش را در تلاش برای حفظ سلامتی و آزادی امام و دو همراهش، یاری کنند، زیرا تحولات لیبی به سرعت پیش می‌رود و زمان از دست خواهد رفت… عقل و قلب و وجدان جمعی ملت‌ها هیچ سکوت و موضع بی‌طرفانه‌ای را نمی‌پذیرد.

دوستداران امام موسی صدر در هر جا! لحظه‌ دیدار نزدیک است، ان‌ شاء الله، ثمره دعاها و اشک‌های شما با اراده خداوند، دیدار با امام خواهد بود.

ملت منیع الطبع و مقاوم و سربلند لبنان سال‌ها تلاش و بردباری کرد تا امام خود و رمز وطن خود و دو همراهش را آزاد ببیند. از صمیم قلب سپاس‌گزار شماییم. و طوبی لکم! شما از آزمون وفا و فداکاری و انتظار، سربلند بیرون آمدید. خداوند چشم‌های ما و شما را به بازگشتی تاریخی روشن کند؛ بازگشت امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین.

در پایان،

دوستداران امام موسی صدر! سی و سه سال در کنار هم رنج بردیم و اندوه کشیدیم و اکنون وقت آن است که امیدوار باشیم و از خداوند بخواهیم در ساعات پیشِ رو، آرزوی سال‌های سخت ما را محقق سازد و در کنار امام موسی صدر سخت تلاش کنیم و عمری را با امام در بستان‌های سبز بگذرانیم. باشد که با امام و دو یارش در صحنه حاضر باشیم.

خدایا! تحملمان پایان یافته و اشک دیدگان منتظر دیدار اماممان خشکیده… بیایید هر کجا که هستیم، دست دعا بالا بریم تا خداوند آزادی امام و دو یارش را در این شب‌های قدر مقدّر کند. ای آزادگان جهان، مرد آزادی در آستانه آزادی است.

خانواده امام موسی صدر
۲۰۱۱/۸/۲۲

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
0
خدایایعنی میشه سید ازنزدیک ببینیم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین