کد خبر: ۱۳۳۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱
ضمن حمایت مجدد از قذافی

چاوز: انقلابیون لیبی تروریستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هوگو چاوز اعلام کرد که ونزوئلا همچنان معمر قذافی را به عنوان رهبر لیبی به رسمیت می‌شناسد و از به رسمیت شناختن دولت موقت انقلابیون سر باز خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هوگو چاوز، رییس‌جمهوری ونزوئلا، در حالی این خبر را اعلام کرد که انقلابیون لیبی از دروازه‌های اقامتگاه معمر قذافی در شهر طرابلس پس از درگیری‌های شدید چند ساعته عبور کردند و محل اختفای قذافی همچنان نامعلوم است.

چاوز در سخنانی که از تلویزیون ونزوئلا پخش می‌شد، گفت: ما در لیبی تنها یک دولت را به رسمیت می‌شناسیم، دولتی که معمر قذافی رهبر آن است.

وی ایفای نقش ناتو و دولت آمریکا را در جنگ لیبی محکوم کرد.

رییس‌جمهور ونزوئلا با محکوم کردن حملات هوایی ناتو گفت: بدون شک ما با جنون امپریالیستی مواجه هستیم.

رییس جمهوری ونزوئلا، آمریکا و کشورهای اروپایی را به استفاده از استراتژی ایجاد یک درگیری درونی در لیبی به منظور کنترل پیدا کردن بر ذخایر نفتی این کشور متهم کرد.

چاوز در توصیف هدف دولت آمریکا در جنگ لیبی اظهار داشت: آنها سگ‌ها را وادار به جنگیدن می‌کنند. این گروه و آن گروه را مسلح می‌کنند و سپس کشور را بمباران می‌کنند و آن را تصاحب می‌کنند.

وی افزود: آنها کشور را غارت می‌کنند و ذخایر بین‌المللی و نفت را تصاحب می‌کنند. این کار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند و جهان را به عصر حجر باز می‌گرداند.

چاوز یکی از حامیان سرسخت معمر قذافی در طول جنگ در لیبی بوده و اخیرا انقلابیون این کشور را "گروه‌های تروریستی" خوانده است.

چاوز خاطرنشان نساخت که آیا در چند روز اخیر با معمر قذافی در ارتباط بوده است یا خیر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
قابل توجه دولت عزیز که برای این آقا دست وپا میشکستند/.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین