کد خبر: ۱۳۳۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷

كواكبیان: چطور برای كالسكه بچه قانون می‌نویسید اما برای اسكله غیرمجاز نه؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بندهایی از لایحه امور گمركی در جلسه علنی امروز مجلس بحث‌برانگیز شد كه طی آن كواكبیان بر تعریف اسكله غیرمجاز اصرار و مصباحی‌مقدم به ممنوعیت ورود مشروبات الكی تاكید كرد.

مصطفی كواكبیان در مورد چند بند از این لایحه قصد تذكر داشت و آنقدر به بیان تذكرش اصرار كرد كه محمدحسین فرهنگی منشی هیأت رئیسه این اصرار را به «تظاهرات وی در مجلس» تشبیه كرد و باهنر هم پس از آنكه به قول خودش «طاقت كواكبیان طاق شد»، به او فرصت تذكر داد.

نماینده سمنان با بیان اینكه طی یادداشتی به محبی‌نیا یادآور شده است كه در قالب قانون امور گمركی باید اسكله‌های غیرمجاز تعریف شوند، گفت: چرا اسكله غیرمجاز را تعریف نمی‌كنید تا جلوی قاچاق گرفته شود؟ چطور در قالب این قانون درباره حمل كالسكه بچه و روزنامه و مجله خارجی و عبورش از معابر گمركی كشور قانون تصویب كردید، اما برای اسكله‌های غیرمجاز نه؟

باهنر در پاسخ به وی گفت كه یادداشت او را كه با خودكار نارنجی نوشته شده است را دیده و افزود: اسكله‌های غیرمجاز، اسكله‌هایی هستند كه از مقامات مسئول مجوز نگرفته باشند. تعریف دیگری نمی‌توان برای اسكله‌های غیرمجاز ارائه داد. مگر گفتار غیرمجاز یا رفتار غیرمجاز تعریف مشخصی دارد؟ البته از دقت شما تشكر می‌كنیم.

بند دیگری از لایحه امور گمركی به تایید فهرست كالاهای ممنوعه از سوی شورای امنیت اشاره داشت كه غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده تهران در تذكری گفت: در شرع اسلام، اسامی كالاهای ممنوعه آمده است و عدم ورود آنها نیازی به تایید مرجعی ندارد.

باهنر كه تذكر وی را وارد می‌دانست از نماینده دولت توضیح خواست و او گفت: برای واردات كالا به كشور ممنوعیت شرعی لحاظ می‌شود اما برای ترانزیت از ایران و عبور كالاها از خاک كشور ما لازم است كه دولت و شورای امنیت تصمیم بگیرند.

با این حال مصباحی‌مقدم تاكید داشت كه مشروب به هیچ عنوانی نباید وارد ایران شود ولی نماینده دولت گفت كه وقتی كانتینرهایی مهر و موم شده باشد و ما هم روی آن مهر دیگری بزنیم كه در هیچ كجای خاک كشور ما شكسته نشود، ایرادی ندارد. چرا كه هم كنترل می‌شود كه چنین كالایی از كانتینرها به كشور وارد نشود و هم اینكه ایران عضو كنوانسیون‌های بین‌المللی ترانزیتی است و نمی‌توان مانع از عبور این كالاها از خاک كشور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین