کد خبر: ۱۳۳۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۷

انتشار پیام صوتی جدید از قذافی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی بروز درگیرهای تازه در طرابلس، پایتخت لیبی، یک نوار صوتی جدید از معمر قذافی منتشر شده است که در آن از مردم این کشور خواسته شده برای نابودی شورشیان وارد عمل شوند. 

سرهنگ قذافی در این پیام صوتی گفته است که مردم باید در برابر "دشمنان خائن" ایستادگی کنند تا پایتخت لیبی آزاد شود.

مخاطب اصلی پیام صوتی جدید آقای قذافی مردم شهر سرت، محل تولد او هستند، که این روزها توجه اصلی مخالفان حکومت لیبی به این شهر معطوف شده است. 

با آنکه شورشیان مخالف قذافی اکنون کنترل بیشتر نقاط طرابلس را در دست گرفته‌اند، درگیری‌های تازه‌ای بین آنها و نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی در محله ابوسلیم گزارش شده است. 

بر اساس برخی گزارش‌های تایید نشده، معمر قذافی و پسران او در چند ساختمان مسکونی در این محله مخفی شده‌اند. 

تازه‌ترین تصاویر ارسالی از طرابلس دود سیاه مهیبی را در حال تصاعد در آسمان این شهر نشان می‌دهند. 

در همین حال صلیب سرخ گزارش کرده است که هر دو طرف درگیر صدها نفر را به اسارت خود درآورده‌اند. 

رابین وائودو، یکی از سخنگویان صلیب سرخ به بی بی سی گفت اعضای این سازمان با عده محدودی از این زندانیان ملاقات کرده‌اند، اما به گفته او مشخص نبوده که این افراد در بازداشت کدام یک از دو طرف درگیر هستند.
او گفت صلیب سرخ از تمام گروه‌های درگیر در این کشمکش خواسته است که به قوانین جنگی احترام بگذارند. 

عفو بین‌الملل هم در گزارشی اعلام کرده است شواهدی در دست دارد که از سوء‌استفاده هر‌دو طرف درگیر از شرایط نابسمان حکایت دارد. 

در یکی از این موارد به سربازی اشاره شده است که پس از تسلیم شدن به او شلیک شده است. در طرف مقابل گزارش سازمان عفو بین‌الملل حاکی است که برخی از شورشیان توسط نیروهای وفادار به معمر قذافی مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته‌اند. 

در همین حال در عرصه بین‌المللی، ایتالیا هم در تازه‌ترین اقدام به جمع کشورهایی پیوسته است که دارایی‌های مسدود شده حکومت لیبی را در اختیار شورشیان این کشور قرار داده است. 

پس از دیدار محمود جبرئیل، رییس دولت موقت مخالفان معمر قذافی با سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر ایتالیا، آقای برلوسکونی اعلام کرد که پانصد میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده دولت لیبی در اختیار شورشیان این کشور قرار خواهد گرفت. 

آقای جبرئیل گفت که دولت موقت لیبی برای پرداخت دستمزدها و ارائه برخی خدمات به این مبالغ احتیاج فوری دارد. 

پیش از این اتحادیه عرب اعلام کرده بود که شورای انتقالی لیبی را به عنوان دولت قانونی این کشور به رسمیت می‌شناسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین