کد خبر: ۱۳۳۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۵

حمایت سید حسن نصرالله از اصلاحات بشار اسد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب‌الله لبنان با هشدار درباره توطئه خطرناک صهیونیست‌ها برای یهودی‌کردن کامل سرزمین فلسطین به ویژه بیت‌المقدس، تاکید کرد ریشه و علت تمام مشکلات امروز منطقه، اشغال فلسطین و وجود رژیم نامشروع اسرائیل است. 

به گزارش المنار، سید حسن نصرالله به تحولات مختلفی از جمله لیبی، سوریه اشاره کرد.

وی با هشدار درباره توطئه خطرناک صهیونیستها در فلسطین به ویژه در قدس گفت: قدس و فلسطین بخشی از دین ما و روزه و نماز ما و جهاد ما است، باید در خصوص خطری که قدس را تهدید می کند اعم از یهودی سازی، راندن مردم فلسطین از قدس و گسترش شهرکها هوشیار باشیم.

نصرالله افزود: همه باید به مسئولیت رسانه ای، مالی و سیاسی در خصوص قدس عمل کنند، باید با صدای بالا درباره توطئه یهودی سازی قدس هشدار دهیم و کشورهای عربی به ویژه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی باید به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد‌: در روز قدس باید تاکید کنیم فلسطین از رود تا دریا متعلق به مردم آن است و هیچ کس حق ندارد حتی از یک وجب از خاک، یک قطره آب و نفت آن که اسرائیل غارت می کند، چشم پوشی کند.

وی گفت‌: تشکیل کشور فلسطین در اراضی 1967، یک مسأله فلسطینی است، ولی آرزوی همه ما این است که روزی برسد تا کشور مستقل فلسطین در تمام سرزمین فلسطین به پایتختی قدس تشکیل شود.

نصرالله افزود‌: در روز قدس باید از اسیران فلسطینی و عرب در زندانهای اسرائیل و نوار غزه تحت محاصره که همچنان در معرض تجاوز و تهدید است، و کرانه باختری که هر روز اراضی آن برای ساخت شهرک سازی غصب می شود، یاد کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد‌: ریشه تمام مشکلات کنونی منطقه که از آن رنج می‌برد، اشغال سرزمین فلسطین و وجود رژیم نامشروع صهیونیستی است، اگر این مشکل را حل کنیم، همه مشکلات حل خواهد شد و این ندای امام خمینی(ره) است که فرمودند علت واقعی را بررسی کنیم که اشغال فلسطین است، ما باید علت اصلی را بررسی کنیم نه نتایج ناشی از اشغالگری، تمام مشکلات امروز فلسطین در نتیجه اشغال است. 

نصرالله در ادامه تحولات و تغییراتی که در منطقه رخ داد از جمله سرنگونی رژیمهای دیکتاتوری مبارک و بن‌علی که از همپیمانان مهم رژیم صهیونیستی و مزدوران غرب به شمار می‌رفتند، تحولات مهمی دانست که به نفع مسأله فلسطین رخ داده است.

وی گفت : باید برای بررسی مسائل منفی با دوراندیشی و منطق شروع کنیم، عملیات ایلات شاهدی بر توهم دشمن و عزم امت اسلام برای مقاومت است.

نصرالله افزود‌: تحرکات کنونی مصر به معنای تغییرات راهبردی در منطقه است. آنچه این روزها در مصر از حمایت مردمی و رسمی از مسأله فلسطین می بینیم، صرف نظر از حجم و اندازه، نشانه مرحله جدیدی در مصر است، اگر رژیم حسنی مبارک همچنان حاکم بود، واکنش مختلفی به این اعتراضات نشان می‌داد و قطعا مسئولیت عملیات ایلات را بر دوش فلسطینی‌ها می‌انداخت و با گلوله با مردم کشورش مقابله می‌کرد.

وی گفت‌: امروز شاهد درخواست مردم مصر برای اخراج سفیر اسرائیل و قطع رابطه هستیم، آنها پرچم اسرائیل را هم به زیر کشیدند که در گذشته چنین چیزی را شاهد نبودیم، آنچه در روزهای گذشته رخ داد، اسرائیل را تکان داد.

نصرالله در ادامه به مسأله لیبی اشاره کرد و اظهار داشت‌: رژیم لیبی مرتکب جنایات بزرگی در حق مردم خود و مسأله فلسطین شد، مهمترین و بزرگترین جنایت این رژیم، ربودن امام موسی صدر و دو نفر از یارانش در راستای خدمت به اسرائیل بود.

وی افزود‌: امروز ما به برادران لیبیایی و انقلابیون و مبارزان در لیبی چشم دوخته ایم تا به این جنایت پایان دهند و تمام تلاشهای خود را برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و بازگرداندن سالم وی به لبنان به کار گیرند.

نصرالله تصریح کرد‌: اگر امام موسی صدر در صحنه می ماند، تحولات بنیادین در منطقه به نفع منطقه و فلسطین رخ می‌داد.

دبیرکل حزب الله با هشدار به انقلابیون درباره توطئه خطرناک غربی ها به ویژه آمریکا علیه لیبی گفت‌: از انقلابیون در لیبی می‌خواهیم که لیبی را به جهان عرب و فلسطین برگرداننند، استقلال و حاکمیت کشورشان را در برابر هجمه غربی آمریکایی برای غارت ثروت‌های لیبی حفظ کنند.

نصرالله خاطر نشان کر‌د: یکی از جنایات قذافی این بود که مردم لیبی را از مسئله فلسطین دور نگه داشته بود.

دبیرکل حزب الله لبنان به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت‌: به تحولات سوریه بر می گردیم، باید به دو مسأله اشاره کنم، مسأله نخست پایبندی رهبران سوریه و ملت عزیز و ارتش شجاع این کشور به حقوق عربی در مقابل فشارهای بین المللی و آمریکایی و غربی است، در خلال دهه های گذشته که شاهد تحولات مختلفی از جمله فروپاشی شوروی و حملات آمریکا به منطقه بودیم، رهبران سوریه متزلزل نشدند و به حقوق عربی و اصول خود پایبند باقی ماندند، سوریه پایداری و مقاومت کرد و امتیاز ندد.

وی افزود : اگر سوریه امتیاز می داد و مشکلاتش را با اسرائیل حل می کرد، معلوم نبود چه بلایی برسر مسأله فلسطین می آمد، بنابراین رهبران سوریه نقش بزرگی در حفظ مسأله فلسطین داشتند، اگر رهبران سوریه از مواضع خود در خصوص مقاومت عقب نشینی می کردند، مسأله فلسطین از بین می رفت مسأله دوم، قرار گرفتن رهبران سوریه در کنار مقاومت به ویژه در لبنان و فلسطین است که باید گفت رهبران سوریه در حفظ مسأله فلسطین و جلوگیری از نابودی آن نقش دارند.

وی افزود‌: امروز شما در منطقه مارون الراس نشسته اید، اگر اراده سوریه نبود، امکان رسیدن حمایتهای ایران به لبنان هم وجود نداشت، مارون الراس با حمایتهای سوریه مبارزه کرد.

نصرالله گفت‌: جنبش‌های مقاومت در غزه خواهان حمایت از سوریه هستند تا همچنان در کنار مقاومت بماند، همه ما خواهان موضع ملی سوریه و سوریه قوی و شجاع هستیم.

وی تاکید کرد‌: سوریه، وحدت لبنان را در برهه اخیر حفظ کرده است.

نصرالله هشدار داد‌: برخی برای شعله ور کردن فتنه طایفه‌ای در سوریه تلاش می‌کنند، هر کس در این راه گام بردارد و تلاش کند، برای نابودی آن تلاش می‌کند.

دبیرکل حزب الله گفت: همانطور که رئیس‌جمهور اسد چند روز پیش گفته بود آمریکا و غرب خواهان امتیازدهی سوریه هستند، نه اصلاحات، چرا که برخی کشورها هستند که دیکتاتورهای ظالم بر مردم آن کشورها حاکم هستند و هیچ اثری از اصلاحات و دموکراسی نیست، اما مورد حمایت غرب و آمریکا هستند، تحولات مثبت یا منفی در سوریه بر تمام کشورهای منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

نصرالله خاطر نشان کرد‌: ما می دانیم که رهبران سوریه در انجام اصلاحات واقعی جدی هستند.

وی در ادامه به تحولات لبنان اشاره کرد و گفت‌: ما موضع خود را درباره کیفرخواست دادگاه اعلام کردم، در ادامه یک کنفرانس حقوقی سیاسی و دیگری فنی درباره ارتباطات برگزار شد که ارزش آنچه را در کیفرخواست بود، بررسی کردند.

نصرالله خاطر نشان کرد‌: به شما اعلام می کنم که هر روز که می‌گذرد، سیاسی بودن و سیاسی کاری دادگاه بین المللی بیشتر نمایان می‌شود، اینکه چرا این دادگاه تشکیل شد، شکل گیری آن و وضع قوانینش چگونه بود، این دادگاه سوریه و سپس حزب الله را هدف قرار داد، اینکه چگونه از شاهدان دروغین حمایت کرد و همچنان حمایت می کند و چگونه هر گونه مدرک و شاهدی درباره دست داشتن اسرائیل را نادیده می گیرد، همه این موارد بر ماهیت و حجم حملات علیه مقاومت تاکید می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت‌: معادله ارتش، مردم و مقاومت کارامدی خود را اثبات کرد، در روز جهانی قدس، مسئولیت لبنانی ها حفظ این معادله(ارتش، مقاومت و مردم) به خاطر لبنان و فلسطین و قدس است، این معادله، واقعی است که با خون و فداکاری اثبات شده است.

نصرالله خاطر نشان کرد‌‌: مقاومت به لطف این بیداری مردم لبنان و ملتهای منطقه و افکار عمومی که همواره از مقاومت حمایت کرده اند، این خطر و توطئه جدید را هم پشت سر گذاشته است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد : همانطور که در گذشته هم بار اعلام کردم، این دادگاه و هر حکمی که صادر کند، از نظر ما هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود‌: امروز وقتی از دادگاه بین المللی حرف می زنیم به خاطر این نیست که دیگران را متقاعد کنیم، بلکه به این خاطر افکار عمومی را مخاطب قرار می دهیم، چرا که آنها منطق را می پذیرند.

نصرالله به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از مجهز شدن ارتش لبنان به سلاح اشاره کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: همواره منابع طبیعی و ثروتها و جنوب لبنان مورد طمع اسرائیل قرار داشت و امروز کسانی مانع آن هستند .

وی افزود‌: لبنان به دامی برای اسرائیل تبدیل شده است که در آن گرفتار شده است.

دبیرکل حزب الله گفت‌: دیگر گذشت زمانی که اسرائیل بحرانهای خود را با دیگر کشورها در لبنان حل می کرد.

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد فتنه در لبنان و اختلاف میان ملت و ارتش و مقاومت گفت‌: در مسأله مقاومت، پس از شکست در طرحهای نظامی و امنیتی که آخرین آنها جنگ 2006 و ترور عماد مغنیه بود که خون وی سبب تقویت مقاومت شد، سیلی از اتهامات به سوی مقاومت سرازیر شد و اکنون نوبت دادگاه بین المللی است که مقاومت را هدف قرار دهد.

نصرالله با اعلام مخالفت مجدد لبنانی ها با اسکان آوارگان فلسطینی در کشورشان اظهار داشت‌: هرگز اجازه اسکان آوارگان را نخواهیم داد، حتی اگر برخی برای این کار توطئه کنند، این امر هرگز به زیان لبنان رخ نخواهد داد.

دبیرکل حزب الله گفت‌: مردمی که در برابر اشغالگران مقاومت کرده و صدها هزار شهید تقدیم کرده است، فقط در صورت بازگشت به فلسطین می توانند در صحنه سیاسی و بین المللی قدرتمند و تاثیر گذار باشند.

نصرالله گفت‌: در صورتی که لبنانی‌ها بر گرد معادله مردم، مقاومت و ارتش حلقه بزنند و از آن جدا نشوند، اسکان آوارگان هرگز محقق نخواهد شد.

به گفته وی، خون فلسطینی‌ها در مارون الرس تاکید می کند که آنها هم با اسکان آوارگان فلسطینی در لبنان مخالف هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد‌: لبنان قدرتمند، حامی استقلال و حاکمیت آن است، لبنان اگر ضعیف باشد، اسکان رخ خواهد داد‌.

نصرالله افزود‌: همواره این نگرانی نزد لبنانی‌‌‌ها بوده است که هر گونه راه حل در منطقه به زیان لبنان باشد، اما باید گفت لبنان هرگز ضعیف ترین حلقه در این منطقه نبوده است و هرگز چنین مسئله ای رخ نخواهد داد.

دبیرکل حزب الله گفت‌: برخی می‌خواهند سوریه را به سمت تجزیه در راستای خدمت به طرح خاورمیانه جدیدی بکشانند که ما(مقاومت لبنان و فلسطین) آن را در لبنان و غزه در جنگ جولای و 2008 تکه تکه کردیم. لبنان همواره در لبه پرتگاه جنگ داخلی زندگی می کند که این توطئه از خارج و با کمک برخی در داخل طراحی می شود.

نصرالله خاطر نشان کرد‌: همانطور که لبنانی ها توانستند با مقاومت خود و حمایت دوستان، سرزمین خود را آزاد کنند، فلسطینی ها نیز خواهند توانست سرزمین خود را آزاد کنند.

دبیرکل حزب الله گفت : مردم فلسطین، گزینه و راه خود را بدون اینکه دیگران تحمیل کنند، انتخاب کرده اند و امت اسلام مسئولیت دارد در کنار این مردم بایستد و از آنها حمایت کند.

وی تاکید کرد‌: ملت فلسطین هر روز که می گذرد، تاکید می کند که گزینه پیش روی آنها، مقاومت است.

نصرالله خاطر نشان کرد‌: مسئولیت مردم لبنان، حمایت از ارتش و مقاومت و حمایت از وحدت ملی است.

وی هشدار داد‌: هرکس در داخل لبنان به اقدامات تحریک آمیز علیه ارتش و مقاومت و طایفه گری دست می زند، در راستای خدمت به اسرائیل گام بر می دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد : معادله ارتش، مردم و مقاومت تنها معادله ای است که لبنانی ها باید به آن چنگ زنند و آن را حفظ کنند.

وی افزود: اشغال فلسطین علت و ریشه مصایب و مشکلات لبنانی‌ها، اردنی‌ها و مصری‌ها و تمام امت است.

نصرالله گفت: فداکاریهای مردم جنوب و مقاومت و ارتش لبنان، بسیاری از روستاها و شهرها را به نماد تبدیل کرده است.

وی در پایان به بی توجهی یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان به توصیه‌های امام موسی صدر رهبر مظلومان و مستضعفان لبنان که تنها راه آزادی فلسطین را مقاومت شرافتمندانه و دوری از راههای ذلت بار و سازشکارانه دانسته بود، خاطر نشان کرد : روزی خواهد آمد که هوای بیت المقدس را استشمام خواهیم کرد و در حرم قدسی نماز به پا خواهیم داشت. این سرزمین پاک به مردم وصاحبان اصلی اش بازخواهد گشت، امام موسی صدر در دهه هفتاد به یاسر عرفات می‌گفت ای اباعمار، شرافت قدس نمی پذیرد که جز به دست مومنان، آزاد شود، این مومنان امروز در فلسطین، سوریه، عراق، ایران، لیبی، تونس و تمام جهان اسلام هستند، این مومنان در این روز آماده هستند تا سرزمین مقدس فلسطین و قدس را بازپس گیرند، به همه می‌‌گویم قطعا روزی به صاحبان اصلی‌اش بازخواهد گشت.

خاطر نشان می شود مارون الراس از جمله مناطقی است که نماد مقاومت و پیروزی رزمندگان لبنانی در برابر متجاوزان صهیونیست به ویژه در جنگ جولای 2006 است، این منطقه یادآور رشادتها و فداکاری‌های مبارزان لبنانی است، موقعیت این منطقه به سبب آنکه در نزدیکی مرز لبنان و فلسطین اشغالی قرار دارد، راهبردی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین