کد خبر: ۱۳۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷

بارسلونا فاتح سوپرجام اروپا شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: بارسلونا با نتیجه 2 بر صفر تیم پورتو پرتغال را شکست داد و فاتح سوپر جام اروپا شد. بارسلونا با این پیروزی سومین جام پیش فصل خود را کسب کرد. 

بارسلونا که طی چند روز گذشته دو جام، سوپر جام اسپانیا و جام «خوان گمپر» (بنیانگذار بارسلونا) را کسب کرده بود سوپر جام اروپا را نیز فتح کرد تا سومین جام پیش فصل خود را به‌دست آورد. 

از ساعت 23:15 جمعه شب دیدار فینال سوپر جام اروپا به میزبانی ورزشگاه لویی دوم موناکو بین تیم‌های بارسلونا اسپانیا (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا) و پورتو پرتغال (قهرمان لیگ اروپا) آغاز شد که در پایان این تیم بارسلونا بود که افتخار دیگری را به تالار افتخارات باشگاه خود اضافه کرد. 

شاگردان پپ گواردیولا از همان ابتدای بازی با در اختیار گرفتن توپ و میدان خطراتی را بر روی دروازه پورتو ایجاد کردند تا این که در دقیقه 39 روی اشتباه مسلم خط دفاعی پورتو و تیزهوشی لیونل مسی گل اول بارسلونا به ثمر رسید. 

نیمه اول این دیدار با تک گل لیونل مسی که روز گذشته عنوان بهترین بازیکن اروپا را نیز کسب کرده بود به پایان رسید. 

نیمه دوم این دیدار نیز با حملات پی در پی بارسلونا ادامه یافت تا این‌که در دقیقه 88 روی پاس تماشایی لیونل مسی و ضربه زیبای سسک فابرگاس بارسلونا به گل دوم دست یافت. 

در این دیدار رولاندو در دقیقه 86 و گوارین در دقیقه 90 از پورتو با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شدند تا پورتو بازی را 9 نفره به پایان برساند. 

بارسلونا پیش از این در سال‌های 1992، 1997 و 2009 موفق به کسب این جام شده بود. 

میلان ایتالیا با 5 قهرمانی در این مسابقات پرافتخارترین تیم محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین