کد خبر: ۱۳۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰

نامه‌نگاری نواده‌ مخبرالدوله و تغییر نام در سریال قهوه تلخ

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- آرش محبی: در قسمت‌های اخیر قهوه تلخ، نام «مخبرالدوله سر سعدی» به «مخبر» خالی تغییر کرده است.

بینندگان نکته‌سنج مجموعه قهوه تلخ متوجه شده‌اند که در قسمت‌های اخیر این مجموعه، نام «مخبرالدوله سر سعدی» به «مخبر» خالی تغییر کرده است. یکی از نوادگان مخبرالدوله می‌گوید: نامه‌نگاری او دلیل این تغییر است.

جهانگیر هدایت برادرزاده صادق هدایت و از نوادگان مخبرالدوله (اولین وزیر پست ایران) پس از پخش چندین قسمت از مجموعه قهوه تلخ به نام و نقش یکی از شخصیت‌های این مجموعه به نام مخبرالدوله اعتراض و تهدید کرد در صورتی که این نام تغییر نکند از عوامل سازنده قهوه تلخ به مراجع حقوقی شکایت خواهد کرد.

در مجموعه قهوه تلخ «مخبرالدوله سر سعدی» نقش فضول و جاسوس دربار را دارد که در زندگی درباریان سرک می‌کشد و گزارش‌های دسته اول به جهانگیرشاه دولو می‌دهد. البته وجه منفی این شخصیت پرنگ‌تر هم می‌شود وقتی که او با استفاده از نقاط ضعف زندگی خصوصی و مفاسد اقتصادی درباریان اقدام به سرکیسه کردن آنان می‌کند.

جهانگیر هدایت این نقش سریال قهوه تلخ را اولا توهین خانوادگی به خاندان هدایت می‌داند و ثانیا به بازی گرفتن حیثیت یکی از مفاخر تاریخی ایران.

هدایت به قانون می‌گوید: «بنده مقاله‌ای با عنوان "از کریم شیره‌ای تا قهوه تلخ" نوشتم و گفتم که کریم شیره‌ای در دربار ناصرالدین شاه درباریان را مسخره می‌کرد و جایزه می‌گرفت؛ این آقایان هم رجال تاریخی ما را مسخره می‌کنند تا یک پول و پله‌ای گیرشان بیاید.»

هدایت درباره تلاشش برای تغییر نام شخصیت مخبرالدوله در مجموعه قهوه تلخ می‌گوید: «بعد از مقاله "از کریم شیره‌ای تا قهوه تلخ" یک نامه نوشتم به رییس موزه پست و گفتم ببینید شما که در موزه‌تان زده‌اید مخبرالدوله اولین وزیر پست است؛ چطور در یک سریال، این شخصیت مسخره می‌شود. موزه پست هم نامه‌ای به یکی از مشاوران وزیر ارتباطات نوشت. نتیجه این نامه‌نگاری‌ها آن شد که در مجموعه قهوه تلخ مخبرالدوله شد مخبر خالی.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین