کد خبر: ۱۳۳۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۲

فیلترینگ به پیامک تلفن‌های همراه رسید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی شركت‌هایی كه فعالیت آنها ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی و خبری است ادعا می‌كنند كه شركت همراه اول هزینه ارسال برخی پیامک‌هایی را كه به دلیل وجود برخی كلمه‌ها در متن آنها ارسال نمی‌شوند را از آنها دریافت می‌كند.

مدیر یكی از این شركت‌ها می‌گوید: «مدت‌هاست كه این مشكل را داریم. در ابتدا فقط چند كلمه معدود وجود داشت كه در صورتی كه در متن پیامک بودند، ارسال آن با اختلال مواجه می‌شد. اما حالا تعداد این كلمات بیشتر شده است.»

او می‌گوید شركت همراه اول در ابتدا منكر این قضیه بوده است و در نهایت هم كه تلویحاً آن را پذیرفته‌اند قول پیگیری داده‌اند ولی هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. در پیگیری كه خبرنگار قانون از طریق شركت همراه اول انجام داد مسئولان بخش‌های مختلف این شركت حاضر به پاسخ‌گویی و اظهار‌نظر شفاف در این زمینه نشدند. حراست همراه اول با بیان اینكه از این موضوع بی‌اطلاع است تاكید كرد كه اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد آنها هیچ‌گونه دخالت و مسئولیتی در آن ندارند و تنها دفتر مدیر عامل می‌تواند پاسخ‌گو باشد.

دفتر مدیر‌عامل هم گفت كه در این موضوع نمی‌تواند اظهار‌نظر كند و باید با روابط عمومی تماس گرفت. یكی از مسئولان روابط عمومی هم در جواب خبرنگار با اشاره به اینكه این موضوع قبلاً هم مطرح شده است اطلاعات مشخصی ارائه نكرد اما قول پیگیری آن را داد. دفتر معاونت فنی و مهندسی این شركت هم از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی كرد و در پاسخی مشابه با حراست آن، هرگونه دخالت و یا مسئولیت این معاونت در این موضوع را رد كرد.

مدیر یكی دیگر از شركت‌های ارسال پیامک انبوه هم با تایید موضوع فیلتر شدن پیامک‌های حاوی برخی كمله‌ها می‌گوید: «این مشكل واقعاً برای ما دردسرساز شده است. همراه اول به صورت رسمی به ما چیزی ابلاغ نمی‌كند كه بدانیم چه كلماتی را نباید در متن پیامک استفاده كنیم. بلكه باید با آزمون و خطا خودمان این كلمات را شناسایی كنیم. برای مثال تمام پیامک‌هایی كه به مناسبت روز جهانی قدس از نهاد‌های و سازمان‌های مختلف سفارش گرفته بودیم به دلیل اینكه واژه «تاریخ» در متن آنها وجود داشت به دست مشتری‌های ما نرسیده بود.»

این در حالی است كه بنا به ادعای مسئولان این شركت‌ها به محض ارسال پیامک‌ها، تأییدیه دریافت پیامک توسط گوشی‌های هدف را دریافت می‌كنند و به همین دلیل همراه اول هزینه آن را از آنها دریافت می‌كند اما واقعیت این است كه پیامک ارسال نشده است.

واژه‌هایی مانند «نماینده مجلس»، «استانداری» و «تاریخ» این روزها برای همراه اول از حساسیت برخوردارند و از فیلتر این شركت رد نمی‌شوند. 

شركت‌های فعال در این زمینه اعتقاد دارند از آنجا كه ایرانسل این محدودیت را اعمال نكرده است این موضوع تنها یک اقدام سلیقه‌ای از طرف همراه اول است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین