کد خبر: ۱۳۳۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷

پرهای نرم در حمام مخفیگاه قذافی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی ورود انقلابیون به مقر سرهنگ معمر قذافی و با ادامه جستجوی كاخ‌های دیكتاتور و خانواده‌اش هر روز ابعاد تازه‌ای از شیوه زندگی و تفكرات عجیب و غریب سرهنگ برای همگان فاش می‌شود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط، به‌تازگی در عمق 40 پایی زیرزمین و در زیر یكی از كاخ‌های خانوادگی معمر قذافی، رهبر لیبی مخفیگاهی پیدا شده است كه خشم و شگفتی همگان را برانگیخته است.

این مخفیگاه به شكلی ساخته شده است كه به هیچ‌وجه نمی‌توان به آن نفوذ كرد و برای ورود به آن حتماً باید از میان درختان انبوه و باغچه‌ اطراف قصر گذشت و از در فولادی آن كه قطر آن به یک پا می‌رسد، گذشت.

این در با اثر انگشت كار می‌كند و برای رسیدن به آن باید سه ردیف پله را به سمت زیر زمین پایین رفت. پشت این در فولادی یک مخفیگاه بزرگ ساخته شده است و تمام لوازم ضروری و حتی غیرضروری در آنجا موجود است.

این مخفیگاه كه در زیر كاخ معتصم قذافی، یكی از فرزندان و مشاور امنیتی قذافی قرار دارد، دارای دیوارهایی به ارتفاع 20 پا است كه تابلوهای زیادی از نقاشی انتزاعی بر روی آن نصب شده است.

مخفیگاه مذكور همچنین دارای یک سالن ورزشی و استخر و دو بار است.

همچنین در مخفیگاه پرزرق و و برق قذافی چندین كتاب و كاتولوگ‌های تبلیغاتی خاص از جمله كاتولوگ یک قایق تفریحی كه فقط مخصوص افراد و مقامات برجسته است، پیدا شده است.

در این مخفیگاه زیر زمینی مقدار زیادی دارو و لوازم پزشكی نیز یافت شده كه انقلابیون آن را به بیمارستان‌های شهر طرابلس تحویل دادند.

اتاق خواب‌ها و حمام‌ها این مخفیگاه پر از پرهای نرم است و یک مولد برق تسویه‌كننده آب با مخازن ویژه نیز در این مخفیگاه قرار داده شده است كه می‌تواند نیازهای ساكنان آن را برای مدت‌ها تامین كند.

در این مخفیگاه همچنین تعداد زیادی اتاق و راهروهای تو در تو وجود دارد كه یكی از این راهروها به یک در فولادی می‌رسد كه انقلابیون نتوانستند آن را باز كنند و احتمال می‌دهند كه افرادی پشت اتاق‌های این در مخفی باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین