کد خبر: ۱۳۳۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶

قدرتمندترین زنان جهان مشخص شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجله‌ی «فوربس» فهرستی از قدرتمندترین زنان جهان تهیه کرده که در آن نام جی. کی. رولینگ، نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های «هری پاتر»‌، آنگلا مرکل، هیلاری کلینتون و آنجلینا جولی به چشم می‌خورد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در صدر این فهرست نشست و لقب قدرتمندترین زن جهان را به خود اختصاص داد.

به نوشته‌ی این مجله‌ی آمریکایی، ملاک قدرت و موفقیت در این رتبه‌بندی،‌ قدرت مادی و نفوذ و تاثیرگذاری اجتماعی و رسانه‌ای است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا، در رتبه‌ی دوم این فهرست قرار گرفت و پس از او دیلما روسف، رییس جمهور برزیل، پرنفوذترین زن در دنیا شناخته شد.

رولینگ انگلیسی مقام شصت و یکم را کسب کرد و آنجلینا جولی در رتبه‌ی بیست و نهم قرار گرفت.

آنجلینا جولی ـ هنرپیشه آمریکایی ـ ماه گذشته عنوان پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود را به‌ دست آورد.

وی از سال 2001 از سوی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به‌عنوان سفیر حسن نیت تعیین شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.

وی اخیرا در مصاحبه با روزنامه‌ی «فایننشیال ‌تایمز» انگلیس گفت: «من عاشق سفر کردن به ایرانم.»

«هری پاتر و هدیه‌های مرگ»، آخرین رمان مجموعه هری پاتر، در جولای ‌2007 منتشر شد تا پایانی برای داستان‌های «هری پاتر» باشد. اولین کتاب این مجموعه در سال ‌1997 به بازار آمد. رولینگ با فروش هشت میلیون و ‌300 هزارجلدی هفتمین کتاب «هری پاتر» در عرض ‌24 ساعت، رکوردی برای خود در صنعت چاپ برجای گذاشت. این کتاب همچنین در ‌10 روز اول انتشارش به فروشی ‌11 میلیون و ‌500هزارجلدی دست پیدا کرد، که این نیز یک رکوردشکنی محسوب می‌شد.

جوآن کتلین رولینگ‌ (متولد ‌1965 میلادی) که بیش‌تر با نام جی. کی. رولینگ شناخته شده، نویسنده‌ی سری کتاب‌های «هری پاتر» به زبان انگلیسی است.

کتاب‌های «هری پاتر» شهرت جهانی پیدا کرد و جوایز بسیاری را به خود اختصاص داد. در سال ‌2007، «ساندی تایمز» میزان ثروت رولینگ را ‌454 میلیون پوند دلار تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس، رولینگ را در رده‌ی ‌13 جدول قرار داد. «فوربس»، رولینگ را در رده‌ی چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ‌2007 معرفی کرد. او در حال حاضر، فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه‌ی بسیاری را به‌عهده گرفته است و پشتیبانی می‌کند.

گفته می‌شود این نویسنده‌ی ‌45 ساله تاکنون یک‌دهم درآمد خود را صرف امور خیریه کرده است. سال گذشته او درمانگاهی ‌10 میلیون پوندی را به نام مادرش «آن» در دانشگاه ادینبورگ احداث کرد.

رولینگ اخیرا نیز اعلام کرد بخشی از ثروت ‌500 میلیون پوندی خود را برای کمک مالی به پزشکان و دانشمندان خرج می‌کند.

او امتیاز ساخت فیلم چهار کتاب اول «هری پاتر» را در سال ‌1999 به کمپانی «برادران وارنر» با قراردادی بالغ بر یک میلیون یورو فروخت. آخرین قسمت از سری فیلم‌های پرطرفدار «هری پاتر» در روز ‌30 تیرماه (برابر ‌21 جولای) به فروش جهانی ‌640 میلیون دلار رسید تا سری فیلم‌های «هری پاتر» با رسیدن به فروش هفت میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم‌ چندگانه‌ی تاریخ سینمای جهان باشد که بالاتر از «جیمز باند» و «جنگ ستارگان» شش‌قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت‌های قبلی «هری پاتر» بودجه چشم‌گیر یک میلیارد و ‌280 میلیون دلار هزینه شده است.

جالب است که نام ملکه‌ الیزلبت انگلیس در رتبه‌ی چهل و نهم این فهرست قرار دارد، در حالی که میشل اوباما، بانوی اول آمریکا، به عنوان هشتمین زن قدرتمند جهان شناخته شد.

به گزارش دیلی میل، همچنین سارا پیلین، سیاستمدار آمریکایی (مقام سی و چهارم) و سونیا گاندی (مقام هفتم) نیز از قدرتمندترین و موفقترین زنان جهان بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین