کد خبر: ۱۳۳۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
در بيانيه‌ای اعلام كرد

جنبش امل لبنان: امام موسی‌صدر و همراهانش زنده هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنبش امل لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: امام موسی صدر و همراهانش زنده و در زندان‌های قذافی هستند

در بیانیه دفتر جنبش امل در تهران که نسخه‌ای از آن در حاشیه دیدار برخی از اعضای این جنبش با علمای قم در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، آمده است: 33 سال از ناپدید شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهان وی می‌گذرد و آنان در زندان‌های معمر قذافی طغیان‌گر به سر می‌برند و منتظرند مردان خدا آزادشان کنند تا به عرصه جهاد و مقاومت بازگردند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: امام صدر پیشرو اصلاحات و داعیه‌دار جهاد برای آزادی مقدسات و در صدر آنها قدس شریف است و بدون خستگی برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی تلاش کرد.

وی مانعی بزرگ در برابر امتداد و گسترش فتنه در لبنان و نخستین کسی بود که در برابر اشغال‌گری اسرائیل ایستاد. او مرد وحدت ملی است که می‌خواست لبنان نمونه تمدنی برای جهان باشد که طوایف و مذاهب مختلف در آن در کنار هم زندگی ‌کنند تا این کشور، نژادپرستی اسرائیل را به چالش بکشد. او رنج و درد مستضعفین،‌ محرومین و مظلومین را به همه محافل رسمی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی رساند و پوشالی بودن بسیاری از سازمان‌ها و خیانت‌شان را آشکار کرد.

در ادامه بیانیه می خوانیم: این مرد بزرگ با دو تن از همراهان خود، آقایان شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین روزنامه‌نگار آن زمان در جریان دیدار رسمی از لیبی ربوده شد؛ این دیدار در چارچوب دیدارهای امام صدر از کشورهای عربی و اسلامی با هدف رویارویی با برنامه‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گرفت و آنان به دست جنایتکار معمر قذافی سرکش ربوده شدند.

در این بیانیه تاکید شده است: امام موسی صدر و دو همراهش زنده‌اند و در زندان‌ به‌سر می‌برند و مسئله آزادی آنان مسئولیتی ملی و اسلامی و حتی امانتی بر عهده همه آزادگان جهان است، به همین خاطر از همه اهل شرف دعوت می‌کنیم در این راه تلاشی را به‌کار بندند که در سطح فداکاری‌ها و جهاد امام موسی صدر باشد و به درجه فداکاری امام صدر در راه مسائل مقدس برسد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: برادران ما در جمهوری اسلامی ایران این قضیه را پی‌گیری می‌کنند، زیرا مسئله امام موسی صدر برای امام راحل سید روح‌الله موسوی خمینی (قدس سره) اهمیت فراوان داشت و این امر برای رهبر معظم انقلاب سید علی خامنه‌ای نیز دارای اهمیتی بسیار است. ما یاد امام موسی صدر و دو همراهش و فداکاری‌های بزرگشان را در راه آزادی و عدالت گرامی می‌داریم و اعلام می‌کنیم این دعوتی است برای اینکه آن فداکاری‌ها را انگیز‌ه‌ای برای تلاش بیشتر در راه آزادی امام موسی صدر و دو همراهش قرار دهیم، چرا که این مسئولیتی انسانی، اخلاقی، ملی و اسلامی و حتی مسئولیت آزادگان همه عالم است.

در پایان این بیانیه تاکیدشده است: مسأله امام موسی صدر دیگر معما نیست بلکه از نور خورشید در وسط روز روشن‌تر است؛ او زنده است ... زنده است ... زنده است و منتظر دستان مجاهدین و وفاداران است تا او را آزاد کنند و ما باید برای آزادی وی و همراهانش تلاش کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین