کد خبر: ۱۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۵

پول براي شما چه مفهومي داره؟

آفتاب‌‌نیوز : عاطفه واحساس: 
آيا از پول لذت مي بريد؟ آيا پول را ذخيره مي كنيد؟ آيا پول طبيعت صاف و بي آلايش شما را راضي نگه مي دارد. با هديه گرفتن، جشن گرفتن و ... احساس آرامش مي كنيد؟ اخيرا در كتاب ركوردهاي دنيا ( گينز) در ليست خسيس ترين مردان دنيا اسم مردي ثبت شده كه خودش را به مراسم تدفين افراد ناشناس دعوت مي كرد فقط به اين منظور كه يك وعده غذاي مجاني بخورد. اين مرد بقدري خسيس بود كه حتي نخ دندان خود را بعد از استفاده مي شست و آنرا خشك مي كرد تا دوباره استفاده كند. اين مرد هرسال ازاين طريق 350 دلار پس انداز مي كرد. نگرش افراطي ديگري كه در مورد پول وجود دارد اعتقاد به اين مسئله است كه با پول مي توان دوست، خوشبختي ، قدرت و موفقيت را يكجا خريد. اگر شما پول زيادي را صرف خريد ماشين جديدي كنيد، خانه تان را به منطقه بهتري از شهر ببريد و ... ممكن است احساس موفقيت كنيد اما آيا از درون هم اين احساس خوب را داريد؟ از لحاظ عاطفي چه احساسي داريد؟ اتاق هاي روان درماني در سراسر جهان پر از افراد ثروتمندي است كه كاملا احساس پوچي مي كنند.
پيشخدمت يكي از ثروتمندترين مردان دنيا در دفترچه خاطرات خود به اين موضوع اشاره كرده كه ارباب او هميشه به اتفاق تعدادي از دوستان خود سفر مي كرد و در سراسر دنيا خانه هاي باشكوه و قصر مانند زيادي داشت. قايق تفريحي شخصي و بزرگ اين مرد را يك كشتي شخصي اسكورت مي كرد. هواپيمايي جت او هميشه در نزديكترين فرودگاه با خدمه اش حاضر بود ولي با وجود اين همه ثروت او هميشه غمگين بود. اگر به داستان زندگي افرادي كه برنده بليط بخت آزمايي شده اند نگاهي بكنيد متوجه اين موضوع مي شويد كه بعد از گذشت مدت زماني كوتاه تنها ارمغان اين ثروت بادآورده غم و تنهايي خواهد بود. زيرا پول با آمدن خود جاي دوستان قديمي آنها را مي گيرد. چگونه مي توانيد از پولتان استفاده كنيد تا بتوانيد خودتان را از لحاظ عاطفي و احساسي خوشحال و راضي نگه داريد؟ به راههاي فكر كنيد كه از طريق آن مي توانيد بدون پول از زندگي تان لذت ببريد. به اين فكر كنيد كه شما از لحاظ عاطفي و احساسي بعد از ثروتمند شدن چقدر ممكن است تغيير كنيد.

از لحاظ فكري :
 از پول خود چه استفاده مي كنيد؟ آيا براي اينكه چيزهاي بيشتري ياد بگيريد در كلاسي ثبت نام مي كنيد؟ آيا با آن كتابهاي را كه علاقه داريد مي خريد يا اينكه براي آشنايي بيشتر با فرهنگهاي دنيا به مسافرت مي رويد؟ آيا براي رسيدن به منافع عمومي و علائق مشترك خود به انجمن ها و كانون هاي خاصي ملحق مي شويد؟ آيا پول در تحريك علاقه شما به يادگيري كمك مي كند؟ 

از لحاظ بدني و جسمي :
 آيا براي جسم خود پول خرج مي كنيد؟ بعد از اينكه پولدار شديد دائما به مسافرت مي رويد و از پول خود براي خوشگذراني استفاده مي كنيد؟ آيا اين پول است كه به جسم شما ارزش مي دهد؟ آيا از پول خود براي تقويت بدن خود نيز استفاده خواهيد كرد يا اينكه احساس خساست به شما غلبه مي كند و مانع از آن مي شود تا شما براي خودتان هم پولي خرج كنيد؟ مايع تعجب است كه انسانها سلامتي خود را از دست مي دهند تا پول بدست بياورند و پول خود را از دست مي دهند تا سلامتي شان را بازگردانند!

از لحاظ معنوي : 
در ارتباط با پول نيز قوانين معنوي وجود دارد. اگر شما بسيار پولدار هستيد و احساس خوشبختي فراوان مي كنيد آيا به افرادي كه كمتر خوشبخت هستند كمك مي كنيد؟ پول تفاوتهاي زيادي ايجاد مي كند. ممكن است كه شما احساس خوبي نداشته باشيد اما مي توانيد اين احساس را متناسب سازيد. بر طبق آمار ارائه شده از سوي سازمان ملل متحد 830 ميليون نفر از مردم دنيا آنقدر فقير هستند كه حتي چيزي براي خوردن ندارند. اين رقم در كل معادل كل جمعيت كشورهاي اتحاديه اروپا و ايالات متحده مي باشد. پول خود را به چه منظوري استفاده مي كنيد؟ اگر در بازار بورس سرمايه اي داريد آيا مي دانيد كه شركت هايي كه در آن سرمايه گذاري كرده ايد پول خود را از چه طريقي به دست آورده اند؟ به نگرش خود درباره جريان پول از طريق شما و برگشت دوباره آن به جهان نگاه كنيد. پول مثل عشق ، مثل هوايي كه تنفس مي كنيم و مثل انرژي در اطراف ماست. ما تصور مي كنيم كه پول مال ماست و محدود است در نتيجه احساس واقعي فراواني را از خود دريغ مي كنيم. بجاي اينكه صداي قديمي برخاسته از درونمان كه به زندگي محدوديت مي بخشد را بر خود مسلط كنيم بهتر است خودمان را با صداي معنويت خويش منطبق سازيم. سعي كنيد كه بين هر چهار جنبه احساسي، عقلي، جسمي و معنوي خود در ارتباط با پول تعادل برقرار كنيد و ببينيد كه چگونه به ارزش دروني تان اعتبار مي دهيد. آيا شما حاضريد كه يكي از ارزشهاي وجودي خود را با ارزشهاي مادي عوض كنيد. در زمان مرگ كه دارايي و پول نمي تواند كاري براي شما انجام دهد.

تمريني وجود دارد كه شما مي توانيد به كمك آن تفكر خود را به پول عوض كنيد. در اين تمرين شما يك اتفاق خاص را تصور مي كنيد كه از لحاظ زماني چند سال يا چند روز جلوتر است. گروهي از افراد خانواده و دوستان خود را ببينيد كه بخاطر شركت در مراسم خاصي دور هم جمع شده اند. اين روز در واقع روز تدفين شماست. اين تمرين از آنجايي كارآيي دارد كه هر كسي روزي مي ميرد و شما مي توانيد آنرا كاملا از درون درك كنيد. هيچ كدام از انسانها براي هميشه زنده نمي مانند. در آخرين لحظات زندگي تان دوست داريد كه چه چيزي به خانواده تان بگوئيد؟ دوستان داريد كه آنها از شما چگونه ياد كنند؟ كارهايي كه انجام داده ايد يا پول هاي كه خرج كرده ايد؟ به احتمال زياد دوست داريد كه ديگران از شما خاطرات خوشي به ياد بياورند. براي اينكه جلوي مادي شدن خود را در زندگي بگيرد هر روز اين تمرين را انجام دهيد تا با كمك احساسي كه از اين طريق به شما دست مي دهد بتوانيد جلوي رشد ماديات در درونتان را بگيريد. بعد از هر تمرين به اين دو سوال جواب بدهيد.
بعد از مرگ از من چه چيزي در ياد ديگران باقي مي ماند؟ در لحظه مرگ چه چيزي به من كمك مي كند؟ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین