کد خبر: ۱۳۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۸

رضا صادقی، عصار، بنیامین، سیمین غانم و...کی و کجا کنسرت دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آخرین ماه تابستانی با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، آغاز ماراتون کنسرت‌های موسیقی و آواز است. 

با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، ماهی که در آن اهالی فرهنگ و هنر بیشتر استراحت می‌کنند تا کار، اهالی موسیقی از خواننده‌ها گرفته تا شرکت‌های موسیقی به تکاپوی برگزاری کنسرت‌ می‌افتند. اسپانسرها و شرکت‌های تولید و پخش موسیقی که هنرمندان را در برگزاری کنسرت‌هایشان حمایت می‌کنند، هم رایزنی‌هایشان را برای برگزاری کنسرت‌ها انجام می‌دهند.

«رضا صادقی» 10 شهریور ماه به تالار رودکی شهر اصفهان می‌رود و دو شب در یک سانس قطعاتی از آلبوم جدیدش «دیگه مشکی نمی‌پوشم» را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

«علیرضا عصار» پس از دو سال سکوت، در آبان ماه به مدت پنج شب در تهران به روی صحنه می‌رود. قرار است در این کنسرت، مجموعه جدیدی از آثار گروه موسیقی عصار را که در برگیرنده دو آلبوم مجزا به آهنگسازی فواد حجازی و علیرضا عصار است، اجرا شود.

کنسرت «سالار عقیلی» با همراهی ارکستر ملی اصفهان به رهبری مرتضی شفیعی نیز، 17 و 18 شهریور ماه در باغ نور اصفهان برگزار می‌شود.
«مازیار فلاحی»، اولین کنسرت مستقلش را 16 و 18 شهریورماه در برج میلاد برگزار می‌کند. این هنرمند، حدود 20 قطعه از موسیقی فیلم‌هایی که تاکنون ساخته را به همراه قطعاتی از آلبوم «قلب یخی» هر شب در دو نوبت 18 و 21 اجرا می‌کند.

«بنیامین بهادری» بعد از ماه رمضان، یکی از کنسرت‌هایش را در خارج کشور برگزار می‌کند. این بار بهادری در کشور استرالیا و در شهرهای سیدنی (لونا پارک» و ملبورن (مرکز هنری کینگستون) به ترتیب روزهای 12 و 13 شهریورماه به روی صحنه می‌رود.

گروه «افشارستان» به سرپرستی میلاد درخشانی، 10 و11 شهریور ماه در فرهنگسرای «نیاوران» به صحنه‌ می‌روند و با سازهای تار‌، سنتور‌، پیانو‌، گیتار‌، درامز در ساعت 21 میزبان علاقه‌مندان موسیقی بی‌کلام می‌شوند.

یک روز پس از عید سعید فطر، مجموعه فرهنگی حافظ شیراز 10 و 11 شهریور ماه میزبان ‌کنسرت «سیمین غانم» ویژه بانوان می‌شود. این هنرمند راس ساعت 20:30 به روی صحنه می‌رود و علاوه بر اجرای قطعات خاطره‌انگیزه، قطعات جدیدی که تا به حال اجرا نشده‌اند، را اجرا می‌کند.

گروه «کامکارها» به سرپرستی هوشنگ کامکار 18 شهریور ماه در باغ عفیف آباد شیراز کنسرتی را برگزار می‌کنند. گروه کامکارها قطعاتی چون «سرخوشان عشق»، «تکنوازی سنتور و سه تار»، «گلبانگ رود»، «تکنوازی کمانچه»، «یار مرا»، «تکنوازی عود» و «ساقیان» را اجرا خواهند کرد.

«احسان حق‌شانس» خواننده پاپ 10 شهریورماه در دو سانس 18 و 21 در اریکه ایرانیان به صحنه می‌رود.

گروه موسیقی پاپ «روزبه» به سرپرستی روزبه نعمت اللهی در مجموعه کاخ نیاوران، روزهای 10 و 11 شهریورماه کنسرت برگزار می‌کنند که قرار است با ارکستری بزرگ اشعاری از مولانا را در فضای باز این کاخ اجرا کنند. در این‌کنسرت علاوه بر اجرای قطعات «باز آمد، چون عید نو» و «هجرانی » سه قطعه از آلبوم جدید روزبه نیز رونمایی می‌شود. این کنسرت با آهنگسازی روزبه نعمت اللهی و تنظیم عماد لاریجانی اجرا می‌شود.

«علی اصحابی، مهدی مدرس و کیارش حسن‌زاده» 8، 9 و 10 شهریورماه به سالن آمفی تئاتر پارک دلفین‌های کیش می‌روند و هر شب ساعت 12 یک اجرا را پشت سر می‌گذارند.

اجرای موسیقی تلفیقی ایرانی و کلاسیک از برنامه‌های سالن رودکی تهران در تاریخ 17 و 18 و 19 شهریور ماه است. گروه موسیقی «چنگ مهر» در این سه شب ساعت 21 با آواز فاروق کسمایی به صحنه می‌رود. 

کنسرت گروه موسیقی «همنوازان» به سرپرستی سعید فرج‌پوری، نوازنده کمانچه و آهنگساز موسیقی ایرانی از تاریخ 3 مهرماه در سه شهر آمریکا برگزار می‌شود.

آواز «حسین علیشاپور» به همراه «گروه مهربانی» نیز در تالار اندیشه حوزه‌ هنری، در روزهای 24 و 25 شهریورماه ساعت 21 طنین انداز می‌شود. سلمان سالک گروه «مهربانی» را برای اجرای آواز بیات اصفهان و آواز داشتی سرپرستی می‌کند.

در اواسط شهریور ماه نیز گروه «کامه راتا» به سرپرستی کیوان میرهادی آثار مدرن و پست مدرن آهنگسازان ایرانی را از 20 تا 23 شهریور در تالار رودکی به روی صحنه خواهد برد. این کنسرت با عنوان «شب آثار پست مدرن ایرانی» به آثاری از آهنگسازان معاصر کشورمان اختصاص دارد که در ژانر موسیقی مدرن و پست مدرن فعالیت‌هایی داشته‌اند.

دوازدهمین جشن خانه موسیقی از تاریخ 17 تا 20 مهرماه به مدت 4 شب در تالار وحدت برگزار می شود که قرار است ارکستر ویولت به رهبری «فرزاد نوشاد» با آواز مسعود یکتا در این مراسم در شب باغچه‌بان کنسرت دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین