کد خبر: ۱۳۳۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱

اختلاف‌ پسران قذافی بر سر ادامه جنگ و تسلیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالیكه سیف‌الاسلام قذافی عهد كرده كه جنگ با مخالفان مسلح را دنبال كند، ساعدی قذافی، پسر دیگر معمر قذافی، می‌گوید كه از طرف پدرش آماده مذاكره با شورای ملی انتقالی برای پایان خون‌ریزی در كشور است.

سیف‌الاسلام قذافی در سخنانی كه از شبكه‌ی تلویزیونی «الرأی» پخش شد از سلامتی پدر و خانواده‌اش خبر داد و گفت كه بیش از ۲۰هزار جوان مسلح برای ادامه‌ی جنگ و عقب راندن مخالفان از طرابلس، پایتخت، همراه آنها هستند.
 
در همین حال پسر دیگر معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی، كه اكنون در خفا به‌سر می‌برد در مصاحبه با شبكه‌ی «العربیه» اظهار داشت كه از طرف پدرش اجازه دارد با مقام‌های شورای ملی انتقالی برای توقف خونریزی‌ها مذاكره كند. 

در واكنش به این اظهارات مقام‌های شورای ملی انتقالی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند كه در صورت تسلیم شدن سعدی قذافی، امنیت جانی وی را تضمین می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، روز چهارشنبه «عبدالحكیم بلحاج» از فرماندهان نیروهای مخالف در لیبی از تماس تلفنی سعدی قذافی خبر داد.
 
برپایه این گزارش وی به او تضمین داده است كه با او مثل یک انسان رفتار و حقوق اولیه انسانی‌اش را مراعات كند. 

در صورت قبول این پیشنهاد از سوی پسر قذافی و تسلیم شدنش ممكن است باقیمانده وفاداران به معمر قذافی هم دست از درگیری نظامی بردارند. 

مخالفان مسلح در لیبی هنوز در حال پیشروی به مناطق حامیان قذافی هستند و با اعلام ضرب الاجلی تا روز شنبه خواستار تسلیم آنها شده‌اند. مخالفان می‌گویند در غیراین صورت این مناطق را زیر آتش توپخانه قرار خواهند داد.

در طرابلس و پس از مراسم نماز عید فطر، مردم جنازه كشته‌شدگان درگیری‌های اخیر را به خاک سپرده و برای آن‌ها مجلس ترحیم برگزار كردند. 

به نوشته آسوشیتد پرس، مردم طرابلس بابت به دست آوردن آزادی در شادی و به جهت از دست رفتن عزیزانشان در غم به سر می‌برند. 

رهبران مذهبی در جریان اقامه نماز عید فطر از مردم خواستند از هرگونه انتقام‌جویی و انتقام‌گیری پرهیز كنند و اجازه دهند قانون در مورد قذافی و حامیان او تصمیم‌گیری كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین