کد خبر: ۱۳۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۵

دادستان مستعفی حماه بر اصالت گفته‌هایش تاکید کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عدنان بکور، دادستان مسنعفی شهر حماه در سوریه با انتشار دومین فیلم ویدویی خود در اینترنت، گفته‌های حکومت بشار اسد درباره خود را رد کرده است. 

او در این فیلم گفت که ربوده نشده، حالش خوب است و به زودی از سوریه خارج می‌شود. 

آقای بکور در فیلمی که پنج‌شنبه منتشر شد گفت: "آن چه تلویزیون سوریه درباره من گفته است که به وسیله گروه‌های مسلح ربوده شده‌ام کاملا دروغ است. شورشی‌ها از من مراقبت می‌کنند و حالم خوب است. به محض ترک سوریه، بیانیه‌های جدیدی منتشر خواهم کرد." 

آقای بکور که دوشنبه ناپدید شد، روز چهارشنبه نخستین فیلم خود را در اینترنت منتشر کرد و در آن از استعفای خود به خاطر نقض حقوق بشر در سوریه خبر داد. 

دولت سوریه بلافاصله با رد این سخنان گفت عدنان بکور به وسیله ۷ فرد مسلح ربوده شده و به زور اسلحه در برابر دوربین صحبت کرده است. 

همزمان، گزارش‌هایی درباره جستجوی گسترده نیروهای امنیتی در حماه برای یافتن عدنان بکور منتشر شده است. 

بر این اساس، تعداد زیادی از افراد در این رابطه بازداشت شده‌اند. 

آقای بکور در نخستین فیلم خود گفت که شاهد کشته شدن ۷۲ زندانی مخالف در زندان مرکزی حماه بوده و از دفن صدها نفر از مخالفان در گورهای دسته‌جمعی در پارک‌های این شهر خبر داد. 

او همچنین تعداد افراد بازداشت شده را حدود ۱۰ هزار نفر تخمین زد و افزود که حداقل ۳۲۰ نفر از زندانی‌ها زیر شکنجه جان باخته‌اند. 

پیش از این، سازمان عفو بین‌الملل اسامی ۸۸ نفری را که می‌گوید طی پنج ماه گذشته، در بازداشتگاه‌های سوریه جان خود را از دست داده‌اند، منتشر کرده بود. 

هیچ نشانهای از تحت فشار بودن آقای بکور در دو فیلم منتشر شده دیده نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین