کد خبر: ۱۳۳۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵
عضو مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام:

مجموعه‌های ماه رمضان امسال خرافات را تقویت کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو مرکز تحقیقات استراتژیک مرکز تشخیص مصلحت نظام مجموعه‌‌های رمضانی امسال را فاقد محتوا و مروج خرافه دانست. 

دکتر محمد سلطانی‌فر عضو مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام درباره مجموعه‌‌های رمضانی گفت: امسال مجموعه‌های ماه رمضان شتاب‌زده و ضعیف بودند این مجموعه‌ها مخاطب را به عالم خرافی و غیرواقع سوق می‌داد. 

وی تاکید کرد: ساختار این مجموعه‌ها به شکلی بود که عمدتا مجموعه‌ای از خرافات به واسطه آن‌ها تقویت می‌شد و این‌طور استفاده از مسائل متافیزیکی و غیرواقعی مناسب به‌نظر نمی‌رسد چرا که پرداخت به روح و مسائل دست نیافتنی باعث انزجار مردم از رسانه ملی می‌شود. 

استاد علوم ارتباطات دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات افزود: اما این امر نه تنها در ساخت سریال‌ها رعایت نشده بلکه تشدید هم می‌شود.
اشتباه است که چون اثری برای رمضان می‌سازیم هر نوع خرافه‌ای را به آن اضافه کنیم. از طرفی این سوال مطرح می‌شود که تلفیق مسائل عاشقانه در مباحث مذهبی و عرفانی چه محلی از اعراب دارد؟! 

سلطانی‌فر تصریح کرد: این به هم ریختگی در ساختار و محتوا ناشی از توجه صِرف تهیه‌کنندگان به ساخت دقایق بیشتری اثر برای دریافت مبالغ میلیونی است و آن‌ها را به ساخت شتاب‌زده فیلم‌های بی‌محتوا و ضعیف به لحاظ فنی ترغیب می‌کند. در این آثار اغلب از بازیگران رده دو و سه کم هزینه استفاده می‌شود و از همه مهم‌تر مخاطب را به سمت نوعی خرافه گرایی سوق می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین