کد خبر: ۱۳۳۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۴

روسیه با مقام‌های جدید لیبی در مورد قراردادهای نفتی مذاکره می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روسیه تنها چند روز پس از آنکه مقام‌های جدید لیبی را به رسمیت شناخت، از تعدادی از آنها برای سفر به مسکو دعوت کرده است. 

وزارت امور خارجه روسیه گفت که هیئت‌های دو طرف در مورد وضعیت آینده قراردادهای انرژی که با سرهنگ معمر قذافی امضا شده، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که رهبران شورای ملی انتقالی خواهان انجام این گفت‌و‌گوها شده‌اند. 

این رهبران می‌گویند که قصد دارند از محل استقرار خود در بنغازی عازم طرابلس شوند. 

مصطفی عبدالجلیل، رهبر شورای ملی انتقالی لیبی به هوادارانش گفت که این شورا طی هفته آینده به طرابلس منتقل خواهد شد. 

مقامات جدید لیبی در تلاش برای بازگرداندن زندگی عادی به پایتخت، از مردان مسلح مخالف سرهنگ قذافی که در خیابان‌های طرابلس به گشت زنی مشغولند، خواسته‌اند به خانه هایشان بروند. 

در دیگر مناطق لیبی، افراد وفادار به معمر قذافی همچنان به نبرد ادامه می‌دهند. این افراد هنوز کنترل شهر سرت، زادگاه سرهنگ قذافی و شهرهای کوچک‌تری چون بنی ولید و صبحا را در دست دارند. 

نیروهای مخالف معمر قذافی آرام آرام در حال پیشروی به سوی شهر سرت هستند. این نیروهای تا روز ۱۰ سپتامبر به افراد وفادار به قذافی فرصت داده اند که تسلیم شوند. 

نیروهای وفادار به رژیم سابق، هفته گذشته در تهاجمی که با حملات هوایی ناتو هماهنگ شده بود، مجبور به ترک پایتخت شدند. 

از آن زمان شورای ملی انتقالی لیبی موفق به جلب حمایت جامعه بین‌المللی شده و قدرت‌های غربی موافقت کرده‌اند که چند میلیارد دلار از دارایی‌های لیبی را که در زمان حکومت سرهنگ قذافی مسدود شده بود، آزاد کنند. 

روز جمعه، دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی بعد از ملاقات با رهبران جهان در اجلاس پاریس به بنغازی برگشت. 

نشست بین‌المللی "دوستان لیبی" برای بررسی آینده این کشور با میزبانی مشترک نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه و دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در پاریس تشکیل شد. 

در این اجلاس، آقای عبدالجلیل در سخنانی وعده داد که طی هجده ماه آینده، با تصویب قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات آزاد با شرکت تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی، یک دولت دموکراتیک زمام امور لیبی را در دست خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین