کد خبر: ۱۳۴۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵

تایید خبر ترور امیر قطر و مرگ هشت محافظش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كاروان امیر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امروز در مسیر كاخ سلطنتی دچار حادثه شده و وی از ناحیه پا مصدوم و هشت نفر از همراهان او كشته شدند. 

این حادثه پس از دیدار امیر قطر با سفیر روسیه در اردوگاه «امیرة» در حومه دوحه روی داده است؛ زمانی كه كاروان وی دچار تصادفی شدید با خودرویی شد كه یک فرد انتحاری آن را هدایت می‌كرد و پس از آن صدای شدید شلیک گلوله از محل حادثه شنیده شد. 

یک منبع مصری در حالی از ترور امیر قطر خبر داد و اعلام كرد كه این ترور نافرجام بوده و تنها به كشته شدن هشت محافظ وی منجر شده كه منابع قطری بلافاصله این حادثه را تكذیب كردند.

پایگاه خبری «الفجر» مصر امروز از ترور امیر قطر خبر داد ولی یک منبع نزدیک به خانواده امیر قطر این خبر را در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبق» تكذیب كرد. پی‌گیری‌های اما حاكی از این است كه این حادثه امروز در قطر اتفاق افتاده است.

بر این اساس، در ارتباط تلفنی كه «تابناک» با سفارت قطر در تهران برقرار كرد، مقامات سفارت قطر، خبر وقوع این حادثه را تایید كردند اما در همین حال، حاضر به ارائه جزئیاتی در این باره نشدند.

پیشتر منابع خبری اعلام كرده بودند: كاروان امیر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امروز در مسیر كاخ سلطنتی دچار حادثه شده و وی از ناحیه پا مصدوم و هشت نفر از همراهان او كشته شدند. این حادثه پس از دیدار امیر قطر با سفیر روسیه در اردوگاه «امیرة» در حومه دوحه روی داده است؛ زمانی كه كاروان وی دچار تصادفی شدید با خودرویی شد كه یك فرد انتحاری آن را هدایت می‌كرد و پس از آن صدای شدید شلیک گلوله از محل حادثه شنیده شد.

امیر قطر در این حادثه از ناحیه ران پا دچار آسیب شد اما هشت نفر از همراهان وی در محل جان خود را از دست دادند در حالی كه یک نفر از این هشت نفر از نزدیكان وی بوده است.

گفتنی است كه شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر از خاندان آل ثانی در قطر است كه در سال 1995 م. با حمایت خاندان حاكم و مردم قطر به سلطنت رسید. در اواخر سال 1996 م. هم جاسم بن حمد آل ثانی به ولیعهدی وی انتخاب شد. خاندان آل ثانی از زمان استقلال قطر در سال 1971، بر این كشور حاكم بوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین