کد خبر: ۱۳۴۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات؛

«شهروند امروز» توقیف و به دادگاه معرفی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشریه «شهروند امروز» با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف و به دادگاه معرفی شد. 

هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز خود (14 شهریور) نشریه «شهروند امروز» را به دلیل انتشار مطالبی خارج از حدود مقرر در ماده 6 قانون مطبوعات توقیف و به دادگاه معرفی کرد. 

همچنین در این جلسه با بررسی متقاضیان نشریات استان‌های هرمزگان و کرمانشاه، 16 نشریه مجوز گرفتند. 

در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات، تقاضاهای صدور مجوز نشریات استان‌هایی هرمزگان، کرمان و کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت که طی آن 16 نشریه شامل 11 دوهفته‌نامه و 5 ماهنامه مجوز انتشار گرفتند. 

به گزارش مهر، در این جلسه با انتشار دوهفته‌نامه‌های «اعتماد هرمزگان» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «راضیه نصرتی سکل»، «جنید ورزشی» به صاحب امتیازی «مؤسسه باشگاه فرهنگی ورزشی جنید هرمزگان» و مدیرمسئولی «غلامعباس خوشرویی»، «ورزش جنوب» به صاحب امتیازی «باشگاه فرهنگی ورزشی البدر بندرکنگ» و مدیرمسئولی «عبدالعزیز غلامی منفرد»، «بهارستان سیرجان» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «محمدحسین عبداللهی»، «نصر کرمان» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «ابوالقاسم نصراللهی نسب»، «جسم و اندیشه» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «محمد نصیری»، «خرما» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «محمد احمدیوسفی»، «ریزه میزه» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «علی گنج کریمی»، «رازآور» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «فرزاد سهیلی»، «امید کرمانشاه» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «میرحیاث صیدی»، «شمیم صبا» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «ولی‌اله قلعه نکی کلهر» موافقت شد. 

همچنین در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات ماهنامه‌های «دریای تأسیسات جنوب» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «محمد سالاری»، «نخل ناخدا» به صاحب امتیازی «نرجس حسن پور» و مدیرمسئولی «مرجان شاه حسینی»، «ما گلای خندانیم» به صاحب امتیازی «شرکت ماد فیلم کیش» و مدیرمسئولی «ریتا مشتاق زاده»، «نگرش کرمان» به صاحب امتیازی «سازمان آموزش و پرورش استان کرمان» و مدیرمسئولی «احمد فتحی» و «سفید برگ» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «فرزاد رستمی» ممجوز نشر گرفتند.

به گزارش آفتاب، نشریه شهروند امروز درحالی توقیف شد که چندهفته پیش روزنامه ایران که ارگان رسمی دولت حساب می‌شود به خاطر انتشار طرح روی جلدیکی از شماره‌های این نشریه خواستار برخورد قضایی با آن شده بود. 

به موجب ماده ۶ قانون مطبوعات «افترا به‌ مقامات‌، نهادها، ارگان‌ها و هر یک‌ از افراد کشور و توهین‌ به‌ اشخاص‌ حقیقی‌ و حقوقی‌ که‌ حرمت‌ شرعی‌ دارند، اگرچه‌ از طریق‌ انتشار عکس‌ یا کاریکاتور باشد.» 

هفته نامه شهروند امروز یکی از هفته‌های خبری-تحلیلی که مشی اصلاح‌طلبانه و مستقل داشت از تاریخ اسفند ۱۳۸۵ تا آبان ۱۳۸۷ و در روزهای شنبه در تهران منتشر می‌شد. اما «هیأت نظارت بر مطبوعات در تاریخ ۱۵ آبان سال ۱۳۸۷ این هفته‌نامه را به دلیل غیرواقعی جلوه دادن برخی اقدامات دولت محمود احمدی‌نژاد توقیف کرد.» 

این هفته‌نامه از تاریخ ۱۱ تیرماه سال جاری بار دیگر فعالیت خود را ازسر گرفت تا کمتر از سه ماه از آغاز انتشار مجدد بار دیگر توقیف شود. 

توقیف این نشریه در حالی انجام گرفت که ماه قبل پس از آنکه روزنامه طرح روی جلدی از محموداحمدی‌نژاد و برخی از اعضای و دولت وی درحالی که آنها را با لباس‌های دوران صفوی نشان می‌داد منتشر کرد روزنامه ایران صریحاً خواستار برخورد قضایی با این نشریه شد.
 
این روزنامه در خبری کوتاه نوشت: « نشریه‌(شهروندامروز) متعلق به جریان‌های تندروی اصلاح‌طلب که اعضای هیأت تحریریه آن در فتنه سال ۸۸ نیز نقش داشتند، در طرح روی جلد شماره اخیر خود، کاریکاتوری موهن از رئیس جمهور و اطرافیان وی چاپ کرده است…. اکنون افکار عمومی و بخش عمده‌ای از ملت ایران که به منتخب قانونی‌شان توهین شده، منتظر واکنش از دستگاه قضایی به این موضوع هستند.» 

سایت آینده نیز خبر داد که علت توقیف این نشریه انتشار مصاحبه داماد امام موسی صدر، مهندس فیروزان بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین