کد خبر: ۱۳۴۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۹
توقیف دو نشریه اصلاح‌طلب در یک روز

بعد از "شهروند امروز"؛ روزنامه "روزگار" هم توقیف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس دستور صادره از شعبه نهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه "روزگار" از روز دوشنبه 14 شهریورماه به مدت دو ماه توقیف شد.

به گزارش دوشنبه‌شب پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای تهران، ‌این روزنامه بر اساس اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام و انتشار مسائل محرمانه کشور باستناد تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات توقیف شد.

به گزارش آفتاب، نشریه «شهروند امروز» نیز امروز با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف و به دادگاه معرفی شد.

هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز خود (14 شهریور) نشریه «شهروند امروز» را به دلیل انتشار مطالبی خارج از حدود مقرر در ماده 6 قانون مطبوعات توقیف و به دادگاه معرفی کرد. 

به موجب ماده ۶ قانون مطبوعات «افترا به‌ مقامات‌، نهادها، ارگان‌ها و هر یک‌ از افراد کشور و توهین‌ به‌ اشخاص‌ حقیقی‌ و حقوقی‌ که‌ حرمت‌ شرعی‌ دارند، اگرچه‌ از طریق‌ انتشار عکس‌ یا کاریکاتور باشد.»

هفته نامه شهروند امروز یکی از هفته‌های خبری-تحلیلی که مشی اصلاح‌طلبانه و مستقل داشت از تاریخ اسفند ۱۳۸۵ تا آبان ۱۳۸۷ و در روزهای شنبه در تهران منتشر می‌شد. اما «هیأت نظارت بر مطبوعات در تاریخ ۱۵ آبان سال ۱۳۸۷ این هفته‌نامه را به دلیل غیرواقعی جلوه دادن برخی اقدامات دولت محمود احمدی‌نژاد توقیف کرد.»

این هفته‌نامه از تاریخ ۱۱ تیرماه سال جاری بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت تا کمتر از سه ماه از آغاز انتشار مجدد بار دیگر توقیف شود.

توقیف این نشریه در حالی انجام گرفت که ماه قبل پس از آنکه روزنامه طرح روی جلدی از محموداحمدی‌نژاد و برخی از اعضای و دولت وی درحالی که آنها را با لباس‌های دوران صفوی نشان می‌داد منتشر کرد روزنامه ایران صریحاً خواستار برخورد قضایی با این نشریه شد.

این روزنامه در خبری کوتاه نوشت: «نشریه‌(شهروندامروز) متعلق به جریان‌های تندروی اصلاح‌طلب که اعضای هیأت تحریریه آن در فتنه سال ۸۸ نیز نقش داشتند، در طرح روی جلد شماره اخیر خود، کاریکاتوری موهن از رئیس جمهور و اطرافیان وی چاپ کرده است…. اکنون افکار عمومی و بخش عمده‌ای از ملت ایران که به منتخب قانونی‌شان توهین شده، منتظر واکنش از دستگاه قضایی به این موضوع هستند.»

سایت آینده نیز خبر داد که علت توقیف این نشریه انتشار مصاحبه داماد امام موسی صدر، مهندس فیروزان بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین