کد خبر: ۱۳۴۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۸

اعتصاب عمومی در ایتالیا علیه ریاضت اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ ده‌ها هزار نفر در ایتالیا در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت برای کاهش بدهی این کشور دست به تظاهرات زده‌اند. 

این راهپیمایی‌ها در چارچوب اعتصاب یک‌روزه‌ای برگزار می‌شود که بزرگترین اتحادیه کارگری ایتالیا آن‌را سازمان‌دهی کرده است.

بعضی از اتحادیه‌های کوچک‌تر و میانه‌روتر با برگزاری اعتصاب مختالفت کرده‌اند. 

آنها می‌گویند در شرایطی که شغل و کار مردم در معرض خطر است، برگزاری اعتصاب فایده‌‌ای ندارد. 

در نتیجه این اعتصاب پرواز بعضی از هواپیماها لغو شده و اغلب ادارات دولتی نیز در سراسر ایتالیا تعطیل شده‌اند. 

این اعتصاب همزمان با جلسه پارلمان ایتالیا برگزار می‌شود که قرار است در آن یک برنامه ریاضت اقتصادی با هدف تعدیل بودجه ایتالیا در طی ۲ سال، به بحث گذاشته شود. 

اتحادیه‌های کارگری می‌گویند تدابیر پیشنهادی شرایط اخراج کارگران توسط کارفرماها را آسان‌تر خواهد کرد. 

این اتحادیه‌ها خواستار آن هستند که برای کاهش کسری بودجه کشور دولت علیه کسانی که از پرداخت مالیات طفره می‌روند، سختگیری بیشتری به‌خرج بدهد. 

دولت ائتلافی راست میانه سیلویو برلوسکونی تحت فشار سایر کشورهای عضو حوزه یورو ناچار شده است که برای کاهش هزینه‌هایش تدابیری فوری اتخاذ کند. 

پارلمان ایتالیا قرار است این هفته یک برنامه ریاضت اقتصادی را که در جریان تعطیلات ماه اوت، با عجله و به اصرار بانک مرکزی اروپا تدوین شده بود، تصویب کند. 

اما بسیاری از تدابیری که ابتدا در این طرح گنجانده شده بود، از جمله دریافت مالیات از افراد پردرآمد، اصلاح نظام بازنشستگی و برچیدن شوراهای محلی، بعدا در پی اعتراضات عمومی لغو و یا اصلاح شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین