کد خبر: ۱۳۴۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
واکنش احمدی‌مقدم به اعتراضات مردمی درباره دریاچه ارومیه:

اعتراض قانونی حق دوستداران محیط زیست است

آب‌بازی هم آزاد است اما هنجارشکنی نکنید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده ناجا با اعلام اینکه آب‌پاشی ممنوع نیست گفت: آب‌پاشی، تفریح و دفاع از محیط‌ زیست نباید بستری برای هنجارشکنی ایجاد کند و نیروهای ضدانقلاب نیز در این بسترها سوار شده و اهداف دیگری را دنبال کنند.

فرمانده ناجا در حاشیه تودیع و معارفه رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره رویکرد نیروی انتظامی در مورد اعتراضات زیست‌محیطی در ارومیه با بیان اینکه محیط زیست و دفاع از آن مسأله خوب و مقدسی است، گفت: ما باید برای حفظ محیط‌زیست بکوشیم و برای آن تلاش کنیم و حتی اگر احساس کردیم کاستی‌هایی در این زمینه صورت گرفته باید اعتراضات خود را مطرح کنیم و این حق دوستداران محیط‌ زیست است.

دوستداران محیط‌زیست می‌توانند با اخذ مجوز جلسه‌ای را برگزار کنند

وی با بیان اینکه طبیعتاً شرایط آب و هوایی برخی مشکلاتی را نیز در این زمینه ایجاد کرده است، ‌گفت: مردم در زمینه مشکل زیست محیطی دریاچه ارومیه تصور می‌کنند که اگر مدیریتی در این زمینه بشود، مشکل حل می‌شود که ما نیز این را قبول داریم اما باید نوع اجتماع قانونی باشد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه معترضان به مسایل زیست‌محیطی می‌توانند سالن یا کنفرانسی یا میتینگی را با اخذ مجوز برگزار کنند، گفت: دوستداران محیط‌زیست می‌توانند با اخذ مجوز جلسه‌ای را برگزار کنند و این هیچ اشکالی ندارد.

وی با بیان اینکه نباید کاری کرد که اعتراضات امنیتی، سیاسی و حتی خدای ناکرده برچسب ضدانقلابی نیز بگیرد، گفت: مردم باید از بسترهای قانونی استفاده کنند.

احمدی‌مقدم در مورد مساله آب‌پاشی نیز با بیان اینکه آب‌پاشی ممنوع نیست و پلیس با تخلیه هیجان و تفریح مردم موافق است، گفت: اما آب‌پاشی و تفریح و دفاع از محیط‌زیست نباید بستری برای هنجارشکنی ایجاد کند و نیروهای ضدانقلاب نیز در این بسترها سوار شده و اهداف دیگری را دنبال کنند.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به اعتبارات پلیس در حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: یک سند راهبردی جامع برای مبارزه با موادمخدر در کشور در نظر گرفته شده است که این سند جامع و افتخارآفرینی و جزو پیشرفته‌ترین سند‌های راهبردی محسوب می‌شود.

وی افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده برای مبارزه با موادمخدر در سال جاری پاسخ‌گو نیست و اعتبارات باید متناسب با نیاز باشد.

رفتار کارکنان پلیس کنترل می‌شود

احمدی‌مقدم همچنین در مورد رفتار نامناسب برخی از ماموران پلیس گفت: رفتار کارکنان پلیس به صورت محسوس و نامحسوس کنترل می‌شود و نیروی انتظامی با چند صدهزار نیرو و با توجه به فشارهای موجود مصون از خطا نیست.

وی با بیان اینکه از انعکاس برخورد و رفتار ماموران نیروی انتظامی در رسانه‌ها استقبال می‌کنیم، گفت: ناجا در صدد طراحی و راه‌اندازی سایتی است که مردم تصاویر و مستندات خود را ارسال کنند که این مساله سبب بازدارندگی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین