کد خبر: ۱۳۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
در پاسخ به سوالی درباره وضعیت برخی از سران معترضین پس از انتخابات

احمدی‌نژاد: قوه قضائیه تحت امر من نیست که دستور بدهم با رقبایم چگونه برخورد شود

ایران از آزادترین دموکراسی برخوردار است و من در انتخابات آزاد آراء اکثریت شرکت‌کنندگان را به‌دست آورده‌ام
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی از کشورهای غربی به هیچ ضابطه‌ای پایبند نیستند و قصد دارند دنیا را مانند جنگل اداره کنند، اظهار داشت: کسانی که در برابر منطق و فرهنگ ملت ایران حرفی برای گفتن ندارند، بلافاصله سلاح خود را نشان می‌دهند و این فرهنگ استعمارگران و برده‌داران سابق است که دوران آن تمام شده است امروز دنیا را باید با منطق، فکر، دوستی و انسانیت اداره کرد نه با جنگ و وحشی‌گری. 

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد در مصاحبه زنده تلویزیونی با شبکه آر تی پی پرتغال در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی جمهوری اسلامی ایران از تحولات منطقه گفت: عدالت، آزادی و پاکی مطالبه‌ همه مردم اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیاست و این مطالبات ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی هستند. پیامبران الهی عدالت و آزادی را به بشریت هدیه کردند و آموزه‌های آنها ارزش‌های مشترک همه ادیان است و به شخص خاصی تعلق ندارد. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آینده تحولات کشورهایی مانند مصر و لیبی اظهار داشت: معتقدیم هر‌کجا که حقیقتاً ملت‌ها حاکم باشند، حتماً عدالت و آزادی هم خواهد بود و تجربه نیز نشان داده که اگر عدالت و آزادی به معنای واقعی وجود داشته باشد در آنجا حتماً اراده ملت‌ها حاکم خواهد شد و اراده ملت‌ها نیز علیه هرگونه سلطه‌گری است. 

احمدی‌نژاد افزود: هر جایی که انتخابات آزاد برگزار شود افرادی رای می‌آورند که مخالف سلطه غرب باشد و این به تجربه‌ ثابت شده است. در اغلب کشورهایی که دچار تحول شدند عمده‌ترین ناراحتی مردم به‌خاطر وابستگی حاکمان‌شان به دول غربی است. 

وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع ایران در خصوص سوریه خاطرنشان کرد: مبنایی که جمهوری اسلامی ایران به آن معتقد است در همه جا و برای همه ملت‌ها و دولت‌ها قابل پیاده شدن است معتقدیم آزادی، عدالت و احترام حق همه ملت‌هاست و همه دولت‌ها باید آن را بپذیرند اما بر این باور هستیم که مشکلات موجود را ملت‌ها و دولت‌ها باید با هم برطرف کنند. توسل به راه حل نظامی و دخالت ناتو مشکلی را حل نمی‌کند و اصولاً دموکراسی و آزادی از لوله تفنگ بیرون نخواهد آمد. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت‌ها و ملت‌ها باید حق و آزادی را بپذیرند و با گفت‌وگو مشکلات خود را برطرف کنند و دیگران هم حق هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی آنها ندارند البته دخالت‌ها هم هیچ‌گونه کمکی به حل مسأله نخواهد کرد همانگونه که در لیبی تجربه شد. امروز ناتو همچنان به بمباران این کشور ادامه می‌دهد علت اصلی آن هم این است که بعضی از کشورهای غربی که دچار مشکلات اقتصادی هستند قصد دارند زیربناهای لیبی را نابود کرده و بر نفت این کشور مسلط شوند تا به این وسیله مشکلات خود را برطرف کنند. 

وی تصریح کرد: شورای امنیت در خصوص لیبی اشتباه بزرگی مرتکب شد که البته دلیل آن هم روشن است چرا که در خدمت استعمارگران سابق قرار دارد. شورای امنیت باید گروه میانجی ارسال می‌کرد تا بین دولت و مردم تفاهم ایجاد کرده و مشکل را برطرف کند اما قبل از فشار سیاسی و اقتصادی مستقیماً به سمت حمله نظامی رفتند و این بدان معناست که آنها نیت دوستانه نداشتند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز هم که رییس‌جمهور آمریکا مستقیماً رییس‌جمهور سوریه را تهدید می‌کند این دخالت آشکار بوده و حتماً برای کمک به مردم سوریه نیست بلکه برای نجات صهیونیست‌ها و جهت تامین منافع آمریکاست. ملت‌های منطقه خودشان می‌توانند کمک کنند تا مردم و دولت سوریه با کمک یکدیگر اصلاحات مورد نیاز را انجام داده و مشکلات خود را برطرف کنند. 

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا مردم ایران می‌توانند به راحتی مطالبات خود را مطرح کنند، اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که بیش از 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و این بالاترین حد دموکراسی در کل دنیاست و هیچ کشور غربی و مدعی دموکراسی چنین رکوردی را ندارد ضمن اینکه در ایران صدها رسانه فعال هستند که آزادانه مواضع و مطالبات‌شان را مطرح می‌کنند حتی مدعیان اپوزیسیون نیز در انتخابات شرکت و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای طرح دیدگاه‌های خود استفاده کردند اما اگر فکر می‌کنید که در یک کشور قانونمند که مسئولین آن با رای مردم سر کار آمده‌اند اجازه داده شود که قانون‌شکنی صورت بگیرد، این تصور اشتباهی است. بی‌تردید در هر کجای دنیا که به اموال عمومی، ساختمان‌ها و ماشین مردم خسارت زده شود با آن برخورد می‌شود. 

وی اضافه کرد: ملت ایران تاکنون 32 انتخابات برگزار کرده و موافق و مخالف با همدیگر رابطه دوستانه‌ای دارند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد مسئولین نیز به‌طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و فاصله‌ای بین دولت و مردم وجود ندارد. 

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره ادعای تقلب در انتخابات و اعتراضات صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: پانزده میلیون نفر در انتخابات به رقبای بنده رای دادند اما آیا این تعداد در تظاهرات حضور داشتند؟ حتی اگر پانزده میلیون نفر هم می‌آمدند، موضوعی طبیعی بود ضمن اینکه مراجع نظارتی نیز به شکایت‌های مطرح شده در این خصوص رسیدگی کردند و معلوم شد که صحت نداشت. 

وی در پاسخ به اینکه آیا از ادعای تقلب در انتخابات و اعتراضات انجام شده تعجب کردید؟، گفت: اصلاً ! عده‌ای نظرشان را مطرح کردند و مراکز نظارتی نیز به شکایت‌ها رسیدگی کرده و مسأله تمام شد.

احمدی‌نژاد گفت: ایران از آزادترین دموکراسی و جدی‌ترین انتخابات برخوردار است و برخلاف کشورهای غربی، در ایران دموکراسی کنترل نشده و واقعی وجود دارد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت برخی از سران معترضین پس از انتخابات اظهار داشت: آیا در اروپا کسی به دادگاه کشانده نمی‌شود و آیا هرکس به زندان رفت حق با اوست؟ البته اینگونه مسایل مربوط به قوه قضائیه است و ارتباطی به قوه مجریه ندارد. دستگاه قضایی مستقل از دولت می‌باشد و بنده هیچ دخالتی در این قوه ندارم و تحت امر من هم نیستند که دستور بدهم با رقبایم چگونه برخورد شود. 

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که چرا برخی کشورهای غربی از اقلیت دفاع می‌کنند، تصریح کرد: مگر دموکراسی حکومت اکثریت نیست؟ پس چرا برخی کشورهای غربی به دنبال دفاع از گروه اقلیت هستند من نماینده اکثریت هستم و در انتخابات آزاد و واقعی آراء اکثریت شرکت‌کنندگان را به دست آورده‌ام. 

وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع هسته‌ای ایران و اینکه گفته می‌شود ایران به دنبال برنامه هسته‌ای غیرنظامی است، اظهار داشت:‌ دلیلی وجود ندارد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای باشد. ملت ایران به طور اصولی با ساختن سلاح اتمی مخالف است چرا که آن را ضد‌انسانی و زشت‌ترین سلاح ضدبشری می‌داند ضمن اینکه بمب اتم دیگر کارایی هم ندارد. 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: آمریکا ده‌ها هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد اما آیا وجود این تسلیحات، توانست آنرا در عراق و افغانستان پیروز کند؟ شوروی سابق هم چندین هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار داشت اما مانع از متلاشی شدن آن نشد. رژیم صهیونیستی هم بیش از 200 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد اما آیا او را در غزه ولبنان پیروز کرد؟ 

وی خاطر نشان کرد: چه کسی بمب اتم را ساخت و چه کسی از آن استفاده کرد؟ آیا ایران هیروشیما را بمباران و امروز در آلمان،‌ ایتالیا و بلژیک بمب اتم انبار کرده‌ است؟ جالب است کسانی که بمب ساخته و از آن استفاده کردند امروز مدعی ملت ایران شده‌اند. 

وی گفت: متاسفانه امروز کسانی دنیا را اداره می‌کنند که مبنای مدیریت آنها ظالمانه است و این مدل دیگر جوابگو نیست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره مواضع رییس‌جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ائتلافی از کشورها تشکیل شده که می‌تواند حمله‌ای انجام دهند از ساخت موشک‌های دوربرد ایران جلوگیری کنند، اظهار داشت: آیا واقعاً دنیا جنگلی است که رییس‌جمهور فرانسه تصور می کند رییس آن جنگل است؟ وی به چه حقی باید چنین حرفی را مطرح کند و چه کسی حق چنین موضع‌گیری‌های را درباره دیگران به او داده است؟ البته ملت ایران چنین ادعاهایی را از موضع استیصال و ضعف ارزیابی می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: البته می‌دانیم عده‌ای که در برابر منطق و فرهنگ ملت ایران حرفی برای گفتن ندارند، آرزو دارند به ایران حمله کنند این عده همان استعمارگران و برده‌داران سابق هستند اما همه می‌دانند هر دستی که برای ضربه زدن به ایران دراز شود، از بازو قطع خواهد شد. 

احمدی‌نژاد گفت: کشورهای غربی هیچ ضابطه‌ای ندارند و می‌خواهند دنیا را مانند جنگل و با تهدید،جنگ و وحشی‌گری اداره کنند در حالی که شرایط تغییر کرده و باید جهان را بر مبنای فکر، فرهنگ،‌ دوستی و انسانیت اداره کرد. 

وی در پاسخ به اینکه مواضع ایران در خصوص ادعای کسانی که ایران را به عنوان محور شرارت و حامی تروریسم بین‌المللی معرفی کردند، چیست؟ اظهار داشت: باید سوال کرد که رییس‌جمهوری که چنین حرفی را مطرح کرد اکنون در چه شرایطی قرار دارد آیا وی منفورترین شخص تاریخ نیست؟ معتقدیم که ملت‌ها چنین نظری نسبت به ایران ندارند و برخی سیاستمداران غربی این گونه ادعاها را مطرح می‌کنند اما این جسارت را ندارند که در گفت وگوی آزاد آن را به بحث بگذارند تا ملت‌ها بر اساس اسنادی که در این گفت گوها ارائه می‌شود بدانند که چه کسی حامی واقعی تروریسم است. 

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که آیا اشغال عراق و افغانستان و کشته شدن بیش از یک میلیون در آنجا، حمله به غزه و لبنان و اشغال ویتنام و کره و برخی دیگر از کشورهای جهان از سوی ایران صورت گرفته است یا آمریکا و برخی از کشورهای غربی گفت: پاسخ این سوال ها برای همه ملت ها روشن است و همه می داند که چه کسانی بانی و حامی تروریسم بین المللی و سازمان یافته هستند. 

وی با اشاره به بحران اقتصادی موجود در اروپا با بیان اینکه آیا مشکل بحران اقتصادی اروپا، ایران است؟خاطر نشان کرد: چه کسی این بحران را ایجاد کرده، مردم اروپا که هیچ نقشی در آن ندارند چرا باید هزینه‌های این بحران را بپرازند؟ مشکل اصلی شیوه و مدل مدیریت‌هاست که امروز ضرورت دارد که تغییر کند. 

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه پرتغالی آر تی پی مبنی بر اینکه که چند روز قبل از سوی شما مطرح شد که جایی برای رژیم صهیونیستی در خاورمیانه وجود ندارد آیا هنوز هم معتقدید که این رژیم باید نابود شود، اظهار داشت: بر این باوریم که اشغال‌گری، آدم‌کشی، تجاوز و ترور باید از بین برود و رژیم صهیونیستی برای این کار تشکیل شده‌ است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در زمینه فلسفه تشکیل رژیم صهیونیستی دو سوال در خصوص هولوکاست که بهانه تشکیل این رژیم بود مطرح کردیم اینکه اگر هولوکاست واقع شده در کجا بوده است اگر صحت داشته باشد در اروپا رخ داده است سوال این است که چرا هزینه آن باید در فلسطین داده شود. و سوال دوم اینکه اگر یک حادثه تاریخی است چرا اجازه نمی‌دهند گروه‌های مستقل درباره آن تحقیق کنند بدیهی است که یک بازی سیاسی استعمارگران برای تسلط بر منطقه بوده است. 

احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا برای نابودی رژیم صهیونیستی اقدام عملی انجام صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: هیچ‌گونه اقدامی لازم نیست چرا که دوره منطق صهیونیست تمام شده است و هیچ ملتی در منطقه حاضر نیست با آنها رابطه دوستانه داشته باشد. دولت‌هایی هم که با آنها رابطه دارند منفور ملت‌های خود هستند. دوره صهیونیستم مثل دوره استعمار و برده‌داری به پایان رسیده و مانند هژمونی آمریکا در حال فرو ریختن است آنها امروز دچار تناقض درونی هستند و این مسأله موجب از هم پاشیده شدن شان خواهد شد. 

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره اعدام از طریق سنگسار تصریح کرد: آیا فکر می‌کنید شیوه کشتن در کشته شدن شخص فرقی دارد؟ البته این یک سوال حقوقی است که می‌توانید با دعوت از حقوقدانها آن را به بحث بگذارید اما بنده به عنوان احمدی‌نژاد دوست ندارم که هیچ کس کشته شود و دوست دارم همه زندگی آزاد و بانشاط داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین