کد خبر: ۱۳۴۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶

وضعیت اشتغال و بیکاری در کشور نگران‌کننده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، گفت: وضعیت اشتغال وبیکاری درکشور به‌ویژه گیلان بسیار نگران‌کننده است و همه مسئولان باید برای این معضل همت و تلاش مضاعف بکنند.

سید مهدی صادق با اشاره به وعده احمدی‌نژاد برای ایجاد ۲ میلیون و۵۰۰ شغل در سال جاری، تحقق آن را به هیچ‌وجه شدنی ندانست.

این مسئول ازجمله مهم‌ترین دلایل عدم تحقق این وعده را فراهم نکردن زیرساخت‌های لازم و گذشت نیمی از سال و روی ندادن اتفاقی خاص عنوان کرد.

صادق با تاکید براینکه وضعیت اشتغال و بیکاری در کشور به ویژه گیلان بسیار نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در جلسه دیدار اخیر با هیئت دولت معضل بیکاری بوده است.

وی تلاش همه مسئولان برای حل این معضل بسیار ضروری خواند و متذکر شد: برای حل آن در جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد مشاغل حساس و زودبازده همت و تلاش مضاعف بکنند.

رئیس کمیته صنعت مجلس با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی دریافت وام خود اشتغالی، تصریح کرد: متاسفانه بخشی از این تسهیلات صرف دیگر هزینه‌ها به غیر از ایجاد شغل شده که باید در روند پرداخت کنترل بیشتری صورت بگیرد.

صادق درپایان مهم‌ترین پتانسیل‌های گیلان را کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی، صنعت و صنایع دستی برشمرد و بیان داشت: باید برای حل مشکل بیکاری در این استان به این بخش‌ها توجه اساسی بشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین