کد خبر: ۱۳۴۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۹

كنایه صداوسیما به احمدی‌نژاد به‌خاطر نشان دادن علامت V

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شب گذشته بخش‌های مختلف خبری صداوسیما هنگام ارائه گزارش دیدار سران سه قوه، با اشاره به اقدام دكتر احمدی‌نژاد در نشان دادن علامت V، با لحنی كنایه‌آمیز از آن یاد كردند. 

در این گزارش با اشاره به این كه آخرین نشست قبلی سران قوا خرداد ماه سال گذشته ( 1 سال و 3 ماه قبل) بوده، بیان شد: كسی علت برگزار نشدن این جلسات طی این مدت را نگفت؛ طی این مدت برخی مسایل اختلافی از جمله در خصوص نحوه ادغام وزارتخانه ها پیش آمد كه نهایتاً به تشكیل هیئت عالی حل اختلاف قوای سه گانه از سوی رهبر انقلاب با ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی منجر شد.

گزارشگر صدا وسیما البته در انتهای گزارش با نشان دادن چند تصویر از احمدی‌نژاد به اقدام وی در نشان دادن علامت V با انگشتانش اشاره كرد و با كنایه گفت: رئیس‌جمهور هنگام ورود و خروج از جلسه چند بار علامت پیروزی به خبرنگاران نشان داد كه امیدواریم مقصود ایشان پیروزی وحدت و همدلی سه قوه بر وسوسه‌انگیزان و حاشیه‌سازان و دشمنان در كمین نشسته باشد!

علامت V به عنوان حرف اول كلمه انگلیسی Victory به معنای پیروزی، یک نماد بین‌المللی است كه معمولاً در جنگ‌ها و جنبش‌ها به‌كار می‌رود و به عنوان نمونه رزمندگان در دفاع مقدس بعد از پیروزی در عملیات‌ها این علامت را به خبرنگاران نشان می‌دادند.

بعد از انتخابات ریاست‌‌جمهوری دهم هم هواداران كاندیداهای معترض در تجمعات سكوتی كه در روزهای نخستین بعد از انتخابات برگزار كردند،‌ این علامت را به كار می‌بردند.

اما جالب آن كه دكتر احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر به‌ویژه بعد از ماجرای دوركاری، تقریبا در همه برنامه‌ها چنین حركتی را تكرار می‌كند و اگر در گذشته این كار تنها هرازچندگاهی با درخواست خبرنگاران برای عكس انداختن آنها انجام می‌شد، اكنون این اقدام‌، مكررا انجام می‌شود.

در شرایطی كه برخی این اقدام احمدی‌نژاد را طبیعی و واكنشی غیرارادی هنگام مواجهه با دوربین خبرنگاران ارزیابی می‌كنند، عده‌ای آن را حركتی برای مصادره یكی از نمادهای معترضان در دوره انتخابات می‌دانند، نظیر اقدامی كه وی فردای پیروزی در انتخابات با انداختن شال سبز در میدان ولیعصر(عج) انجام داد.

اما برخی تحلیل‌گران، هدف از این اقدام وی را القای پیام پیروزی جریان خود و اطرافیانش در عین فشارها ارزیابی می‌كنند تا به واسطه آن، محبوبیت وی در جامعه افزایش یابد. هر چند موثر بودن این نحوه پیام‌رسانی محل ابهام است.

به هر تقدیر اكنون كه احمدی‌نژاد بعد از دوران بیان انواع سخنان در تریبون‌های مختلف، اندكی محدودتر شده و سخنانش زیر ذره بین است، به نظر نمی‌رسد این حركت وی كه مدام هم تكرار می‌شود، بدون قصد و منظور باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین