کد خبر: ۱۳۴۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
با پیروزی مقابل رافائل نادال؛

جوکوویچ قهرمان تنیس آزاد آمریکا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، با پیروزی مقابل رافائل نادال برای اولین بار قهرمان مسابقات تنیس آزاد آمریکا شد. 

این تنیس‌باز صرب با نمایشی خیره‌کننده در دیداری که چهار ساعت و ده دقیقه طول کشید، با نتایج ۶-۲، ۶-۴، ۶-۷ (۳-۷) و ۶-۱ مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها را شکست داد.

نادال، تنیس‌باز شماره دو جهان که به دنبال کسب یازدهمین قهرمانی گرند اسلم خود بود، اکنون هر شش رویارویی‌اش با جوکوویچ در سال ۲۰۱۱ را واگذار کرده است. 

جوکوویچ امسال در مسابقات تنیس آزاد استرالیا و ویمبلدون هم به قهرمانی رسیده و تنها دو بازی از ۶۶ مسابقه‌اش در سال ۲۰۱۱ را باخته است. 

این تنیس‌باز ۲۴ ساله پس از قهرمانی در آخرین گرند اسلم سال در آمریکا احساسش را "باورنکردنی" توصیف کرد و گفت که سال خارق‌العاده‌ای داشته است. 

جوکوویچ که ژوئیه گذشته در فینال ویمبلدون نیز نادال را شکست داده بود، درباره این رقیب اسپانیایی گفت: "هر بازی با رافائل، یک چالش بزرگ است." 

نادال در ست اول ابتدا ۲ بر ۰ پیش بود. اما جوکوویچ به سرعت بازی را در دست گرفت و با ضرباتی قدرتمند و گیج‌کننده شش گیم بعدی را برد و در ۵۳ دقیقه این ست را از آن خود کرد. 

در آغاز ست دوم، جوکوویچ باز هم ۲ بر ۰ عقب افتاد. ولی با پیروزی در گیم سوم دوباره به بازی برگشت و با بردن سه گیم دیگر نادال را تحت فشار گذاشت. تنیس‌باز اسپانیایی تمام قدرتش را به کار گرفت تا از شکست در این ست فرار کند، اما تنها توانست دو گیم دیگر بگیرد و در نهایت ست را ۴-۶ از دست داد. 

ست سوم طولانی‌ترین ست دیدار بود که ۸۴ دقیقه طول کشید و دو تنیس‌باز نمایشی عالی از بالاترین سطح تنیس جهان را نشان دادند. 

ابتدا جوکوویچ ۳ بر ۲ جلو بود، سپس نادال دو گیم بعدی را برد و حریفش را تحت فشار گذاشت. اما بهترین تنیس‌باز جهان روند بازی را تغییر داد و در حالی که ۶-۵ پیش بود حتی این شانس را داشت که با خواباندن یک سرویس بازی را تمام کند، ولی نادال مقاومت کرد و با پیروزی در این ست بازی را به ست چهارم کشاند. 

ست سوم هر دو تنیس‌باز را خسته کرده بود و جوکوویچ در ابتدای ست چهارم از داور تقاضای وقت درمان کرد. سپس به سرعت به زمین برگشت و با قدرت ست را ۶-۱ برد و جام قهرمانی را گرفت. 

نادال پس از باخت گفت: "من ناراحت هستم، اما نوواک باورنکردنی است. تکرار آنچه که او امسال انجام داد، احتمالاً غیرممکن است." 

او اضافه کرد: "من برای گرفتن هر امتیاز تمام تلاشم را کردم. سعی کردم هجومی بازی کنم، ولی برگشت‌های او عالی بود. من تا آخرین ضربه جنگیدم. در گذشته عناوین زیادی بدست آوردم اما باید سخت کار کنم و سال آینده قدرتمندتر بازگردم."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین